Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

WORLD CUP 2014 - Uruguay rasai ketiadaan Suarez













MONTEVIDEO, Uruguay - Uruguay gagal melakukan penyudah yang tajam tanpa bintang penyerang, Luis Suarez meskipun mencatat kemenangan 1-0 ke atas Ireland Utara dalam aksi pemanas badan menje­lang Piala Dunia, semalam.

Kecekapan penjaga gol Ireland, Roy Carroll, selain sentuhan akhir yang tidak menjadi daripada pemain-pemain tuan rumah di Stadium Centenario menyebabkan Uruguay gagal mencatat kemenangan meyakinkan sebelum memulakan kempen memburu Piala Dunia pertama sejak 1930.

Pemain gantian, Christian Stuani yang dibawa masuk pada babak kedua menggantikan Diego Forlan meledak gol tunggal kemenangan pada minit ke-61 selepas menerima hantaran Edinson Cavani.

Suarez, yang dinobat sebagai Pemain Terbaik Liga England selepas mengharungi musim cemerlang bersama Liverpool, masih menjalani rawatan selepas melakukan pembedahan lutut, lapan hari lalu, sekali gus meletakkan kedudukannya dalam skuad ke Brazil tidak menentu.

“Masalah utama kami selama ini adalah kesukaran membuka ruang dan itulah yang terjadi hari ini. Biarpun mencipta peluang, namun kami tiada penyudah yang tajam.

“Kami cuba menyerang dari luar kotak penalti, tetapi serangan kami tidak cukup agresif," kata kapten Uruguay, Diego Lugano.

Dalam satu lagi aksi persahabatan, dua jaringan penyerang Manchester City, Edin Dzeko membantu Bosnia menundukkan gergasi Afrika, Ivory Coast 2-1 di Missouri.

Dzeko meledak gol pada setiap babak, manakala Didier Drogba menjaringkan gol saguhati Ivory Coast pada lewat permainan.

Sementara itu, Jerman akan menentang Cameroon hari ini tanpa tujuh tonggak, situasi yang memeningkan jurulatih mereka, Joachim Loew.

Ketua pasukan, Phlipp Lahm antara yang bakal terlepas perlawanan kerana kecederaan buku lali, selain penjaga gol, Manuel Neuer.

- REUTERS

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140601/sl_02/Uruguay-rasai-ketiadaan-Suarez#ixzz33SlQlj2I  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: