Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 19 June 2014

WORLD CUP 2014 - Rooney hentam media England



Wayne Rooney

RECIFE - Wayne Rooney telah mengkritik sebahagian media yang mempersoalkan prestasinya dan membuat spekulasi bahawa penyerang England itu telah ‘diturunkan’ pangkat untuk hanya menjalani latihan bersama pemain-pemain simpanan di kem latihan mereka di Brazil.

Penyerang Manchester United itu dikritik hebat setelah permainannya tidak bagus ketika England kalah 2-1 kepada Itali dalam perlawanan pembukaan Kumpulan D Piala Dunia, dengan Daily Mirror melaporkan dia sekarang terdesak untuk menyelamatkan "kedudukannya dalam Piala Dunia".

Rooney yang diletakkan di bahagian kiri, posisi yang bukan kegemarannya ketika menentang Itali, merupakan satu-satunya pemain bukan penjaga gol yang dilihat menjalani latihan penuh semalam manakala sembilan yang lain melakukan senaman ringan.

"Kadangkala hairan apa yang dimahukan oleh media.

"Saya katakan sejak awal saya mahu melakukan apa sahaja yang termampu untuk memastikan saya bersedia untuk perlawanan Piala Dunia dan untuk itu saya melakukan latihan tambahan seminggu sebelum skuad ini berkumpul.

"Itulah yang saya lakukan semalam (kelmarin), latihan tambahan saya sendiri kerana itulah yang saya mahu lakukan," kata Rooney menerusi Facebook.

Bagi seorang pemain yang menikmati karier cemerlang bersama kelab, prestasi Rooney di peringkat antarabangsa sering kali dipersoalkan, terutama dalam kejohanan besar, di mana dia bergelut untuk memberi impak selepas cemerlang sewaktu Euro 2004.

Rooney tidak pernah menjaringkan gol dalam Piala Dunia. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140619/sl_05/Rooney-hentam-media-England#ixzz3530zQxv4  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: