Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 19 June 2014

WORLD CUP 2014 - Menang atau pulang



Daniel Sturridge, Edinson Cavani

BRAZIL - England dan Uruguay bakal bertarung nyawa bagi memastikan peluang untuk layak ke peringkat seterusnya terjamin atau pulang ke negara mereka lebih awal jika gagal meraih keputusan baik pada perlawanan tumpuan dalam Kumpulan D (pada 3 pagi Jumaat waktu Malaysia).

Kekalahan masing-masing kepada Itali dan Costa Rica menyebabkan mereka berada dalam bahaya tersingkir seawal peringkat kumpulan dan menyebabkan kedua-dua pasukan itu tidak boleh melakukan banyak kesilapan dalam perlawanan itu nanti.

Jika salah satu pasukan kalah dalam pertemuan itu, pastinya kempen Piala Dunia England yang penuh dengan pemain muda serta Uruguay yang tidak beraksi dengan baik ketika tewas 1-3 kepada Costa Rica akan berakhir.

Kedua-dua pasukan berada dalam dilema apabila England buntu sama ada tidak perlu menurunkan Wayne Rooney atau meletakkannya sebagai penyerang tengah, manakala Uruguay masih resah dengan tahap kecergasan Luis Suarez yang menjalani pembedahan lutut sebelum kejohanan bermula.

Rooney membantu Daniel Sturridge menjaringkan gol ketika menentang Itali, namun mensia-siakan peluang untuk menyamakan kedudukan ketika ketinggalan 1-2 dalam perlawanan yang dia gagal menunjukkan prestasi terbaiknya.

Penyerang Manchester United berusia 28 tahun itu masih gagal menjaringkan gol sepanjang kariernya dalam Piala Dunia, dan kelibatnya berlatih bersama pemain simpanan telah menimbulkan spekulasi bahawa dia tidak akan berada dalam senarai utama menentang Uruguay.

Bagaimanapun, Persatuan Bola Sepak (FA) England menjelaskan bahawa penyerang itu meminta untuk menjalani latihan lebih masa, sementara rakan sepasukannya yang lain meneruskan rehat selepas perlawanan tempoh hari.

Kritikan terhadap Rooney telah mengaburi prestasi baik yang dipamerkan kebanyakan pemain muda England, terutama Raheem Sterling ketika kalah kepada Itali. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140619/sl_02/Menang-atau-pulang#ixzz352xrDCSp  © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments: