Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 17 June 2014

WORLD CUP 2014 - Mexico tidak gentar reputasi Brazil



Pemain-pemain Mexico membuat senaman ringan sebelum memulakan sesi latihan di Natal semalam untuk persediaan menentang Brazil. - REUTERS

SAO PAULO - Pasukan pilihan, Brazil dijangka tidak akan menghadapi masalah untuk mengalahkan Mexico dalam perlawanan kedua Kumpulan A pasukan masing-masing di Fortaleza esok, tetapi jiran mereka di Amerika Latin itu tidak mempunyai sebarang sebab untuk berasa gerun dengan pasukan tuan rumah.

Mexico telah memenangi beberapa perlawanan penting menentang Brazil sebelum ini, seperti apabila mengalahkan jaguh bola sepak itu pada perlawanan akhir Piala Konfederasi pada 1999 dengan 4-3 dan terbaharu, pada perlawanan akhir Olimpik di London.

Walaupun perlawanan tersebut tidak menggunakan pemain bintang sepenuhnya, beberapa pemain dari kejohanan itu dijangka diletakkan dalam kesebelasan utama pasukan masing-masing di Fortaleza termasuk Neymar, Oscar dan Thiago untuk Brazil, manakala Oribe Peralta untuk Mexico.

Perkara tersebut membuatkan Brazil terpaksa berfikir sejenak mengenai pasukan yang mereka akan berdepan ini untuk memastikan kemenangan 11 kali berturut-turut.

Pemain tengah Brazil, Oscar mengakui kehebatan Mexico dan mengingatkan pasukannya untuk tidak terlalu leka pada perlawanan itu nanti.

"Kami sedar bahawa Mexico merupakan sebuah pasukan yang bagus kerana mereka sering membuat Brazil bekerja keras dalam setiap pertemuan dan perkara sama boleh dijangkakan untuk perlawanan akan datang ini.

"Mexico sangat berbahaya apabila menyerang dan amat laju ketika serang balas dan persiapan kami untuk berdepan dengan mereka nanti adalah berbeza daripada perlawanan menentang Croatia," katanya kepada wartawan di kem latihan pasukannya.

Semangat Mexico akan disemarakkan lagi dengan kemenangan mereka terhadap Cameroon apabila menerima sokongan hebat daripada penyokongnya," katanya kepada wartawan di kem latihan pasukannya.

Bagaimanapun, pasukan tuan rumah telah memenangi 22 daripada 38 pertemuan antara dua negara itu termasuk pada perlawanan di stadium sama ketika beraksi dalam Piala Konfederasi apabila Brazil menang dengan keputusan 2-0.

Kedua-dua pasukan dan peminat bola sepak seluruh dunia akan menumpukan perhatian kepada prestasi pengadil perlawanan itu nanti apabila terdapat dakwaan berhubung keputusan berat sebelah yang memihak pihak tuan rumah dan Mexico dinafikan dua gol yang sah kerana ofsaid ketika menentang Cameroon dalam perlawanan pembukaan mereka. - REUTERS

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140617/sl_02/Mexico-tidak-gentar-reputasi-Brazil#ixzz34r6hku6h  © Utusan Melayu (M) Bhd

 

No comments: