Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 19 June 2014

WORLD CUP 2014 - Brazil tetap berpuas hati - Scolari



Luiz Felipe Scolari

FORTALEZA - Jurulatih Brazil, Luiz Felipe Scolari berkata, mereka tetap berpuas hati de­ngan prestasi yang ditampilkan, biarpun sekadar seri tanpa jaringan dengan Mexico pada perlawanan kedua dalam Kumpulan A di Fortaleza semalam.

The Selecao bergelut untuk memecahkan kekebalan benteng Mexico di Stadium Castelao di samping kecekapan penjaga gol, Guillermo Ochoa, yang melakukan tiga aksi menyelamat berkelas dunia, dua daripadanya menerusi Neymar dan tandukan Thiago Silva.

Namun, Scolari di hadapan para media, mengakui Brazil masih berada di landasan yang tepat untuk mara ke pusingan kedua selepas meraih empat mata dalam dua perlawanan.

"Dalam pandangan saya, skuad ini beraksi jauh lebih baik ketika kami menentang Croatia, dan boleh dikatakan sekurang-kurangnya ekstra 10 peratus daripada apa kami lakukan berbanding perlawanan terdahulu.

"Skuad ini semakin berkembang, dan kami boleh meningkat lagi sebenarnya tetapi saya yakin kami mampu mara ke pusingan seterusnya kerana kami mempunyai kualiti, saya benar-benar berpuas hati, " katanya.

Cameroon, dan Croatia akan bertemu sesama sendiri dalam satu pertemuan Kumpulan A, namun tanpa mengambil kira keputusan perlawanan berkenaan, Brazil perlu mendapatkan kemenangan ke atas Cameroon di Brasilia pada 23 Jun bagi mengesahkan laluan ke pusingan kalah mati.

"Ramai peminat Brazil terlalu marahkan kami kerana tidak memberikan yang terbaik dalam perlawanan sedangkan Mexico dalam masa sama sebenarnya beraksi di tahap seperti kami selain tahap penguasaan bola yang hampir sama, dan jumlah percubaan ke arah gol.

"Keputusan ini bukan kami mahukan tetapi ada perkara yang kami gagal capai hari ini iaitu mendapatkan jaringan," kata Scolari.

Jika ada aspek yang boleh dipuji mengenai Brazil adalah di bahagian pertahanan yang memperlihatkan persefahaman tinggi antara Silva, dan David Luiz.

Mereka berdua memben­dung ancaman Oribe Peralta, penyerang yang menjaringkan gol ketika Mexico menang 1-0 ke atas Cameroon, dan menjadi pemusnah Brazil dalam perlawanan akhir Olimpik 2012 dengan kemenangan 2-1. - AGENSI

No comments: