Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 18 June 2014

WORLD CUP 2014 - La Roja mahu lepas geram



Pedro Rodriguez

Penyerang Sepanyol, Fernando Torres menegaskan, skuad La Roja akan melakukan apa saja, termasuk mengorbankan permainan cantik mereka untuk menundukkan Chile pada aksi kedua Kumpulan B, esok.

Kekalahan memalukan 1-5 yang dialami kepada Belanda dalam perlawanan pertama dijangka mendorong anak-anak buah Vicente del Bosque untuk bangkit membuktikan mereka masih pasukan hebat yang perlu digeruni.

Ibarat harimau luka yang bersedia untuk melepaskan geram, Sepanyol akan turun dengan misi menyerang habis-habisan.

“Apa yang penting kami menang. Bagaimana corak permainan, cantik atau tidak itu bukan persoalannya.

“Harap kami boleh mengulangi permainan cantik pasukan ketika menjuarai Euro 2012.

“Namun kalau kami tidak boleh menang dengan cara begitu, kami akan buat apa saja yang dapat memastikan kami menang," ujar Torres.

Del Bosque yang sedar dengan kedudukan pasukannya berharap untuk mencari jaringan besar ke atas Chile.

Bagi mencapai matlamat itu, jurulatih tersebut dijangka membuat beberapa perubahan dalam barisan pemain untuk perlawanan di Rio de Janeiro.

Bintang Barcelona, Pedro Rodriguez yang direhatkan dalam pertemuan dengan Belanda dijangka mengetuai serangan untuk berganding bersama Cesc Fabregas.

Javi Martinez pula bakal dibawa masuk bagi menggantikan Gerard Pique di benteng pertahanan, manakala David Silva dalam senarai bersiap sedia.

Sekiranya Sepanyol tewas sekali lagi dan Belanda pula menang ke atas Australia, skuad La Roja bakal menyertai senarai pasukan yang gagal mempertahankan kejuaraan seperti Brazil (1966), Perancis (2002) dan Itali (2010).

Sementara itu pertahanan Chile, Gary Medel mengakui, dia sudah bersedia berdepan amukan jentera Sepanyol.

Medel yang turut dikenali dengan gelaran ‘Pitbull’ berkata, kemenangan 3-1 yang dilakar ke atas Australia dalam aksi sulung memberi keyakinan kepada pasukannya untuk berdepan La Roja.

“Pitbull hanya akan menggigit bila perlu.

“Saya rasa saya mempunyai peranan penting dalam pasukan ini, terutama apabila kami menentang Sepanyol.

“Saya boleh bercakap dengan penuh semangat kepada rakan sepasukan, malah boleh dengar jeritan semangat mereka dalam bilik persalinan," kata Medel.


No comments: