Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 26 June 2014

WORLD CUP 2014 - Ghana penentu nasib Ronaldo




BRASILIA - Bintang Portugal, Cristiano Ronaldo berdepan dengan kemungkinan menjadi pemain terbaik dunia yang pulang awal dalam Piala Dunia kali ini biarpun penampilan pemain terbaik dunia itu menampilkan prestasi terbaiknya dalam perlawanan terakhir peringkat Kumpulan G bertemu Ghana.

Pemain Real Madrid itu bersama-sama Lionel Messi dari Argentina dan pemain tuan rumah, Neymar berada dalam kelompok tersendiri selaku tiga pemain superstar bertaraf dunia.

Bagaimanapun, dengan dua pemain Barcelona itu telah menunjukkan kemahiran hebat masing-masing, di samping menjaringkan gol, perhatian terhadap Ronaldo lebih tertumpu kepada isu kecergasan dan masalah lututnya.

Portugal, pasukan keempat dalam ranking FIFA, berada di kedudukan tercorot dalam Kumpulan G selepas gagal mendapatkan mata daripada dua aksi pertamanya.

Sewaktu menentang Jerman skuad Portugal tewas 4-0 dan selepas itu sekadar terikat 2-2 menentang Amerika Syarikat.

Malah Ronaldo turut mengakui Portugal bukan antara pasukan pilihan untuk menjuarai Piala Dunia pada kali ini.

"Saya tidak pernah fikir bahawa kami mampu menjadi juara dunia kerana ada beberapa perkara yang kami tidak mampu lakukan seperti melakukan larian pantas serta kualiti dalam kalangan pemain.

"Ketika ini ada lebih banyak pasukan yang mempunyai pemain lebih berkualiti berbanding kami," kata Ronaldo.

Sementara itu, Ghana yang ketika ini berpeluang untuk melangkah ke saingan 16 pasukan terakhir berharap taktikal yang bakal digunakan sewaktu menentang Portugal mampu membolehkan skuad Black Stars meraih tiga mata penuh.

Bagaimanapun sukar untuk menjangka taktikal baharu yang akan digunakan oleh jurulatih Ghana, Kwesi Appiah kerana dia kerap melakukan perubahan pada saat akhir.

"Kami telah bermain dengan baik sewaktu menentang Jerman.

"Kini kami masih ada baki perlawanan yang perlu diharungi dan kami akan memberikan segalanya buat pasukan. Sekiranya kami tidak layak ia bukan disebabkan kurang usaha dalam kalangan pemain," kata pemain pertahan Ghana, Harrison Afful. - AFP




No comments: