Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 19 June 2014

LIGA SUPER - KAFA teliti rakaman Fakri cedera

Oleh YATIMIN ABDULLAH
utusankelantan@utusan.com.my





KOTA BHARU - Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) akan meneliti terlebih dahulu rakaman insiden ‘berdarah’ melibatkan dua tonggaknya iaitu Ahmad Fakri Saarani dan Farisham Ismail pada pertemuan Liga Super dengan Sela­ngor di Stadium Sultan Muhammad IV kelmarin.

Ahmad Fakri luka di dahi akibat disiku oleh pemain pertahanan pelawat Steve Pantelidis manakala Farisham patah hidung akibat terkena tangan Ahmad Hazwan Bakri.

Setiausaha Agong KAFA, Azman Ibrahim berkata, pihaknya akan meneliti dahulu rakaman insiden tersebut sebelum membuat sebarang tindakan berhubung perkara berkenaan.

"Kalau patut buat aduan, kita akan hantar bantahan kepada Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dalam masa terdekat," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas diminta mengulas mengenai insiden berkenaan sejurus tamat perlawanan Kelantan dengan Selangor.

Insiden itu menyebabkan Ahmad Fakri terpaksa menerima tujuh jahitan di dahi manakala Farisham kini dirawat di salah sebuah hospital di sini.

Pada perlawanan tersebut, Kelantan terpaksa menunggu hingga minit ke-22 untuk memecah kebuntuan jaringan menerusi Francis Forkey Doe yang tenang menanduk bola lambungan Prince Tagoe, sebelum Wan Zahahrul Nizam Wan Zakaria meledak gol kedua pada minit ke-84.

Dalam perkembangan lain, Azman menghamburkan pujian kepada barisan pemainnya yang bertungkus lumus untuk mendapatkan tiga mata kepada pasukan.

Katanya, kemenangan itu bukanlah tugas mudah kerana Selangor bukanlah calang-calang pasukan untuk ditewaskan.

"Walaupun tanpa ketua jurulatih Goerge Boateng, namun kami mampu beraksi dengan baik dan mengikut segala arahan yang telah diberikan melalui penolong jurulatih.

"Awak dapat lihat ada beberapa pemain lagi yang masih keletihan selepas beraksi dengan Pahang sebelum ini, tapi dengan disiplin yang ditunjukkan menyaksikan Kelantan berjaya meraih tiga mata penuh," ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140619/su_01/KAFA-teliti-rakaman-Fakri-cedera#ixzz352w3fcGz  © Utusan Melayu (M) Bhd

No comments: