Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 17 June 2014

WORLD CUP 2014 - Eto'o tersingkir dari Piala Dunia?



Samuel Eto'o

MANAUS - Ketua pasukan Cameroon, Samuel Eto'o tidak akan terlibat dalam perlawanan menentang Croatia pada Rabu ini dan mungkin tidak boleh mengambil bahagian lagi untuk baki perlawanan seterusnya kerana kecederaan lutut yang dialaminya.

Pemenang anugerah Pemain Terbaik Afrika sebanyak empat kali itu mengesahkan perkara itu melalui laman sosial Twitter.

"Doktor telah mengesahkan! Saya mungkin sudah tidak boleh beraksi menentang Croatia pada hari Rabu, 18 Jun kerana kecederaan lutut menyebabkan saya sakit," katanya dengan menggunakan nama @setoo9.

Jurucakap media Cameroon, Laurence Fotso pula menambah kebenaran terhadap perkara tersebut apabila menyatakan bahawa Eto'o telah dimaklumkan para doktor yang dia tidak boleh beraksi selama 10 hari.

Jika spekulasi itu benar, ini bermakna Eto'o akan turut terlepas perlawanan terakhir peringkat kumpulan mereka menentang pasukan tuan rumah, Brazil di Brasilia pada Isnin depan.

Penyerang berusia 33 tahun itu tidak begitu menyerlah ketika beraksi untuk pasukannya yang tewas 1-0 kepada Mexico dalam perlawanan Kumpulan A dan tidak muncul dalam sesi latihan Cameroon di Vitoria, berdekatan Belo Horizonte kelmarin. - REUTERS

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140617/sl_07/Etoo-tersingkir-dari-Piala-Dunia#ixzz34rEqjrzl  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: