Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 24 June 2014

WORLD CUP 2014 - Three Lions berwajah baharu





ROY Hodgson, yang sudah tidak punya apa untuk diperjuangkan pada Piala Dunia 2014 bakal melakukan perubahan drastik dalam perlawanan terakhir England menentang Costa Rica, pagi esok.

Sudahpun tersingkir daripada persaingan ekoran dua kekalahan berturut-turut, skuad Three Lions dijangka menurunkan tiga pemain muda, Luke Shaw, Jack Wilshere dan Ross Barkley dalam kesebelasan utama, manakala Frank Lampard akan mengambil alih lilitan ketua pasukan daripada Steven Gerrard.

Bek kiri Everton, Leighton Baines diketepikan kerana kecederaan hamstring, manakala pemain tengah Arsenal, Alex Oxlade-Chamberlain yang terlepas perlawanan Itali dan Uruguay akibat kecederaan lutut bakal menutup kempen Piala Dunia 2014 tanpa sebarang aksi.

Dua pemain Manchester United, Phil Jones dan Chris Smalling turut dijangka mendapat peluang membarisi benteng pertahanan Three Lions, manakala Hodgson harus memilih antara Wayne Rooney atau Rickie Lambert untuk mengisi jentera serangan.

Hodgson berjanji pertarungan terakhir menentang Costa Rica, pasukan pertama dari Kumpulan D yang layak ke pusingan kedua akan digunakan untuk memberi peluang kepada pemain masa depan England.

“Saya akan menurunkan mereka (pemain muda) dan memberi peluang kepada seramai mungkin pemain untuk merasai pengalaman Piala Dunia.

“Saya akan menukar barisan pasukan dan lihat apa yang boleh dilakukan oleh muka-muka baharu ini.

“Saya tiada sentimen ketika melakukan perubahan ini, saya cuma mahu memberi peluang kepada semua pemain untuk merasai pengalaman Piala Dunia dan buktikan kepada semua orang apa yang mereka mampu lakukan," kata Hodgson.

Dua kekalahan berturut-turut, 1-2 kepada Itali dan Uruguay menyebabkan England tersingkir awal pada Piala Dunia.

Sementara itu penolong pengurus Costa Rica, Paulo Wanchope berkata, pasukannya bersemangat untuk menambah derita Three Lions biarpun sudah melayakkan diri ke pusingan kedua.

Jika Hodgson bercadang melakukan rombakan drastik, skuad Los Ticos juga akan melakukan perubahan, namun masih mengekalkan sebahagian besar tonggak utama dengan misi muncul juara kumpulan.

“Saya yakin pemain mahu beraksi sebaik mungkin menentang England kerana ini adalah peluang mereka untuk menonjolkan diri dan mendapat tempat dalam Liga Perdana Inggeris.

“Biarpun England sudah terkeluar, mereka tetap menarik tumpuan dunia dan pemain kami mahu mengambil kesempatan ini untuk menonjolkan diri," ujar Wanchope.

Beberapa perubahan sedang dipertimbangkan Costa Rica, termasuk merehatkan peledak berbisa, Joel Campbell dan diganti dengan Marcos Urena.

Ketua pasukan, Bryan Ruiz yang meledak gol kemenangan Costa Rica ketika mengejutkan Itali 1-0 mungkin bermula dari bangku simpanan.

No comments: