Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 26 June 2014

JDT juara Liga Super

Oleh FARHANA JONI
sukan@utusan.com.my




KUCHING - Ketika Lionel Messi memastikan negaranya mara ke pusingan kedua Piala Dunia, Jorge Pereyra Diaz pula memastikan Johor Darul Ta’zim (JDT) menjulang trofi Liga Super 2014 apabila menjaringkan gol tunggal perlawanan ketika bertemu Sarawak di Stadium Negeri, Petra Jaya malam tadi.

Sebelum perlawanan malam ini, pasukan yang terkenal dengan gelaran ‘Harimau Selatan’ itu mengumpul 41 mata, satu mata di depan pencabar terdekat, Selangor.

Namun, jaringan Diaz pada minit ke- 65, dengan Selangor hanya seri di Shah Alam dengan PKNS bermakna anak-anak buah Bojan Hodak itu mengumpul 44 mata, tiga mata mengatasi Red Giants.

Bagaimanapun Sarawak tidak memberi laluan mudah kepada JDT apabila skuad yang diketuai Joseph Kalang Tie itu kelihatan begitu garang, terutama pada babak pertama.

Skuad Ngap Sayot yang dibimbing jurulatih Robert Alberts, rakan sepasukan jurulatih Belanda pada Piala Dunia 2014, Louis van Gaal ketika di Ajax Amsterdam, terus memberi tekanan kepada JDT hingga hampir menjaringkan gol pada minit terakhir sebelum pengadil meniup wisel tamat.

Ketiadan penyerang import Sarawak, Muamer Salibasic nyata memberi kesan kepada Ngap Sayot apabila setiap peluang gagal dimanfaatkan.

Pada minit ke-67 hantaran lintang pemain sayap Sarawak S. Chanturu ke arah gawang gol gagal disempurnakan jentera serangan Ngap Sayot.

Pemain pertahanan, Mafry Balang hampir menyamakan kedudukan pada minit ke-77 namun sepakan jauh dari luar kotak penalti terus ke dakapan penjaga gol JDT, Md. Al-Hafiz Hamzah.

Jurulatih JDT, Bojan Hodak ketika ditemui pemberita selepas meraikan kemenangan bersama para pemain memberitahu, beliau berpuas hati dengan kesemua anak buahnya.

"Saya sangat gembira dan bangga dengan kemenangan ini ditambah pula dengan kehadiran begitu ramai penyokong JDT yang sanggup berkorban membeli tiket penerbangan bagi hadir memberi sokongan kepada kami malam ini.

"Dua pemain import Sarawak tidak bermain malam ini sebenarnya ‘bonus’ kepada JDT untuk menguasai perlawanan dan menjuarai Liga Super tahun ini," katanya.

Jelasnya, beliau turut mengakui para pemainnya agak kepenatan akibat perjalanan jauh untuk beraksi dalam perlawanan kali ini.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140626/su_01/JDT-juara-Liga-Super#ixzz35hUj1gGf  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: