Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

WORLD CUP 2014 - Torres tempah slot Piala Dunia



Fernando Torres (dua, kiri) diraikan oleh rakan-rakan sepasukan selepas meledak gol pembukaan Sepanyol ketika menewaskan Bolovia 2-0 di Stadium Ramon Sanchez Pizjuan, Seville semalam. - REUTERS

SEVILLE - Fernando Torres mengesahkan tempat dalam skuad La Roja ke Piala Dunia bulan ini selepas mempamer aksi cemerlang ketika membantu Sepanyol menundukkan Bolivia 2-0 pada perlawanan pemanas badan, semalam.

Turut disenarai dalam skuad 23 pemain ke Brazil yang diumumkan semalam adalah penyerang Atletico Madrid, David Villa.

Malah pengendali pasukan, Vicente del Bosque tetap menyenaraikan rakan sepasukan Villa, Diego Costa biarpun pemain itu masih bergelut dengan kecederaan hamstring.

Dua bintang Manchester City, Alvaro Negredo dan Jesus Navas diketepikan daripada skuad.

Turut kempunan untuk menyarung jersi pasukan adalah bintang penyerang Juventus, Fernando Llorente dan pemain tengah Athletic Bilbao, Ander Iturraspe.

Dua tonggak pertahanan, Alberto Moreno serta Dani Carvajal juga gagal memikat hati jurulatih veteran itu.

Torres yang mengharungi aksi tidak menentu bersama Chelsea dalam kancah Liga Perdana Inggeris menyempurnakan sepakan penalti pada minit ke-51 selepas pemain tengah Sepanyol, Javi Martinez dijatuhkan dalam kotak penalti.

Ia adalah jaringan ke-37 buat penyerang berusia 30 tahun itu dalam penampilan ke-107 bersama La Roja.

Satu lagi jaringan Sepanyol disempurnakan oleh bintang tengah Barcelona, Andres Iniesta yang menolak hantaran Sergi Busquests untuk menewaskan penjaga gol lawan, Romel Quinonez pada minit ke-84.

“Kami menaruh keyakinan tinggi terhadapnya dan sebab itulah dia berada di sini hari ini.

“Kami gembira melihat bagaimana dia berkerja keras sepanjang perlawanan ini," kata Del Bosque.

Selain menyempurnakan sepakan penalti, Torres turut melakukan beberapa percubaan serta gerakan menarik, terutama hantaran cantik kepada Cesc Fabregas pada minit ke-60.

Pengalaman Torres, yang muncul penjaring terbanyak Kejohanan Eropah 2012 masih ditagih Sepanyol dalam usaha mempertahankan kejuaraan dunia.

Sepanyol, yang akan mengharungi perlawanan pemanas badan terakhir menentang El Salvador di Washington pada 7 Jun ini, diletak dalam Kumpulan B bersama Belanda, Chile dan Australia.

Perlawanan sulung juara dunia dan Eropah itu adalah menentang Belanda pada 13 Jun, pertemuan ulangan kedua-dua pasukan pada final Piala Dunia 2010 yang menyaksikan skuad La Roja menang 1-0 selepas masa tambahan.

- REUTERS
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140601/sl_01/Torres-tempah-slot-Piala-Dunia#ixzz33Siuc0D1  © Utusan Melayu (M) Bhd 




No comments: