Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 17 June 2014

WORLD CUP 2014 - Pekerman dedah rahsia kemenangan Colombia



PEMAIN Colombia, Pablo Armero (nombor 7) meraikan jaringan golnya bersama-sama rakan sepasukan dalam perlawanan menentang Greece di Belo Horizonte semalam. Colombia menang 3-0. - REUTERS
BRAZIL - Skuad underdog Colombia mengekalkan konsentrasi sepanjang perlawnaan untuk memboleh­kan mereka meraih kemenangan besar 3-0 ke atas Greece semalam, menurut jurulatihnya Jose Pekerman.

Perlawanan pembukaan Kumpulan C itu merupakan yang pertama buat Colombia dalam Piala Dunia setelah kembali layak dalam tempoh 16 tahun.

“Ini bagaikan mimpi menjadi kenyataan buat saya," kata jurulatih itu selepas anak buahnya menunjukkan corak permainan menyerang yang cukup menarik.

“Kami mahu mengekalkan konsentrasi, dan bermain bola dengan teknik yang bagus. Pemain saya memenuhi kesemua objektif yang kami rancang dan sangat positif selepas memenangi perlawanan pertama ini.

“Inilah yang kami rancang untuk perlawanan pertama. Sesetengah perkara tidak menjadi seperti yang kami mahukan tetapi kami sangat fokus dan telah menunjukkan bahawa kami berada di sini untuk bermain dengan baik di Piala Dunia," tambahnya.

Skuad dari Amerika Selatan itu merupakan antara pasukan underdog dalam kejohanan kali ini selepas menduduki tempat kedua pada pusingan kelayakan.

Mereka bagaimanapun terpaksa berhempas pulas untuk menambah gol selepas Pablo Amero menghasilkan gol pertama seawal minit kelima.

Walaupun ketinggalan dua gol selepas Teofilo Gutierrez menemui gawang pada minit ke-60, Greece tidak mengalah dan terus mengasak Colombia dan mencipta banyak peluang sebelum James Rodriguez menyumbat gol ketiga semasa waktu kecederaan.

“Kami sebenarnya mampu untuk bermain dengan lebih tenang dan bertahan dengan lebih baik. Tetapi keputusan ini adalah sangat penting dan kami mahu terus kekal di dalam kejohanan ini. Kami telah tunjukkan walaupun ianya sukar, kami mampu untuk kekal fokus," katanya.

Pekerman menambah, bahawa Colombia telah menunggu lama untuk bermain di Piala Dunia.

“Saya cuba untuk tenangkan pemain saya dan memberikan inspirasi kepada mereka kerana mereka masih baru dengan keadaan ini," katanya.

- REUTERS


No comments: