Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

WORLD CUP 2014 - Kemenangan suntik semangat The Three Lions



kapten England, Steven Gerrard (kiri) melompat tinggi untuk merebut bola dalam aksi persahabatan menentang Peru di Stadium Wembley, London semalam. England menang 3-0. - REUTERS

LONDON - Pengurus England, Roy Hodgson memuji jaringan cantik yang diledak Daniel Sturridge sewaktu England melakar kemena­ngan selesa 3-0 ke atas Peru pada perlawanan pemanas badan menjelang Piala Dunia, semalam.

Pada malam England mengucapkan selamat tinggal kepada penyokong yang kelihatan cukup optimis di Wembley, anak-anak buah Hodgson yang turun menerusi formasi 4-2-3-1, memulakan permainan dengan aksi hambar sehinggalah Sturridge memecah kebuntuan menerusi gol menarik hasil rembatan kaki kiri pada minit ke-32.

Bek kiri Everton, Leighton Baines menjadi perancang kepada dua lagi gol Three Lions yang di­sempurnakan pemain pertahanan, Gary Cahill dan Phil Jagielka pada babak kedua.

“Pada separuh pertama, saya tidak menjangkakan kami mampu melakar kemenangan selesa kerana lawan begitu bagus dalam penguasaan bola, namun pemain kami bertahan dengan baik.

“Sebaik Daniel (Sturridge) meledak gol yang cukup hebat, saya mula berfikir bahawa perlawanan ini tidak seharusnya diragui.

“Memang seronok apabila me­nyaksikan Daniel menjaringkan gol yang hebat malam ini dan jaringan itu amat penting kerana ia berjaya mengubah suasana perlawanan," kata Hodgson.

Meskipun dua gol lagi bergantung kepada sepakan bola mati, Hodgson berkata, beliau gembira dengan pilihan jentera serangan yang ada dan belum memutuskan kesebelasan utama yang bakal menentang Itali dalam aksi pembukaan Kumpulan D di Manaus, 14 Jun ini.

“Seperti yang saya kata sebelum ini, kami memiliki skuad yang bagus.

“Saya rasa dalam pasukan kami ramai pemain berbakat. Saya berpuas hati kerana saya memiliki pilihan di bahagian serangan.

“Saya masih mempunyai masa untuk memutuskan kesebelasan utama yang bakal beraksi menentang Itali," katanya lagi.

Selain Itali, England dturut diletak dalam satu kumpulan bersama gergasi Amerika Selatan, Uruguay, selain Costa Rica. - REUTERS

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140601/sl_03/Kemenangan-suntik-semangat-iThe-Three-Lionsi#ixzz33SmkYakV  © Utusan Melayu (M) Bhd

No comments: