Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 11 June 2014

WORLD CUP 2014 - Uruguay mahu cari 'Maracanazo' Mark II



LUIS Suarez membawa begnya setelah tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Tancredo Neves di Confins, dekat Belo Horizonte kelmarin. - AFP
RIO DE JENIERO - Pasukan Uruguay tiba di Brazil kelmarin bersama para penyokong mereka sambil memasang cita-cita meraih Maracanazo Mark II iaitu sambungan kepada siri kejayaan pada Piala Dunia 1950 di Rio.

Penyerang Liverpool, Luis Suarez yang sedang dalam proses pemulihan daripada kecederaan lutut bersama rakan sepasukan tiba pada lewat petang di lapangan terbang Confins berhampiran bandar Belo Horizonte.

Mereka kemudian dibawa menaiki bas ke Sete Lagoas, kira-kira 70km dari kawasan lapangan terbang, yang akan dijadikan tempat penginapan mereka untuk persaingan peringkat kumpulan, menentang Costa Rica pada Sabtu ini, diikuti England dan Itali.

Kehadiran pasukan itu disambut sekumpulan penyokong termasuk Beatriz Seco dan suaminya dari Brazil, Tadeo yang turut mengenakan skaf dan kain rentang Uruguay.

"Kami sangat gembira pasukan ini sudah tiba. Kehadiran Uruguay ke sini adalah untuk menang," kata Beatrize yang sudah 20 tahun menjadi penduduk Belo Horizonte.

Beatrize yang merupakan peminat Suarez berkata, dia sangat kecewa kerana tidak memiliki tiket untuk menyaksikan perlawanan negaranya dan memberitahu dia tidak akan ke Sete Lagoas kerana mereka tidak dibenarkan masuk. - AFP



No comments: