Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

WORLD CUP 2014 - Gol van Persie selamatkan Oranje



Robin van Persie cuba melepasi asakan pemain Ghana, Kwadwo Asamoah dalam aksi pemanas badan menjelang Piala Dunia di Rotterdam, Belanda semalam. - REUTERS

ROTTERDAM - Jaringan awal Robin van Persie membantu Belanda mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Ghana dalam aksi pemanas badan di Rotterdam, yang menyaksikan skuad Oranje melepaskan banyak peluang keemasan, semalam.

Kedua-dua pasukan yang menjadikan perlawanan ini sebagai ujian sebelum berlepas ke Piala Dunia Brazil, mengatur beberapa sera­ngan, namun hanya satu gol terhasil sepanjang 90 minit permainan menerusi tendangan jarak dekat Van Persie di minit kelima.

Turun dengan reputasi sebagai naib juara Piala Dunia 2010, skuad Oranje gagal mempamer aksi me­yakinkan di depan penyokong sendiri.

Jaringan Van Persie berpunca daripada gerakan yang melibatkan Wesley Sneijder dan Arjen Robben. Van Persie kini meledak 43 gol daripada 84 perlawanan bersama Oranje, sekali gus memberi keyakinan tambahan kepadanya untuk mencari gol pada perlawanan di Brazil.

"Saya rasa kedua-dua pasukan menunjukkan penguasaan bola yang bagus.

"Dalam tempoh seminggu ini saya lihat banyak kemajuan dalam pasukan dan tertarik melihat apa yang kami lakukan dalam pertemuan dengan Ghana," ujar jurulatih Belanda, Louis van Gaal.

Belanda berdepan laluan getir dalam aksi sulung Piala Dunia pada 13 Jun ini apabila terpaksa berdepan juara dunia dan Eropah, Sepanyol. - AGENSI



No comments: