Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

WORLD CUP 2014 - Tidak gentar Messi, Ronaldo - De Rossi



Daniele De Rossi mengetuai rakan-rakan sepasukannya menjalani sesi latihan di kem latihan Itali di Florence semalam, menjelang pusingan akhir Piala Dunia di Brazil. - AFP

ROM - Walaupun menyifatkan Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo sebagai 'raksasa', pemain tengah skuad Itali, Daniele De Rossi menegaskan dia tidak berasa gentar untuk berdepan dengan mereka dalam Piala Dunia.

Pemain berusia 30 tahun itu kini sedang melakukan persediaan untuk menghadapi Piala Dunia ketiganya selepas membantu Azzuri menjadi juara pada 2006 di Jerman, tetapi tersingkir di peringkat kumpulan empat tahun lalu di Afrika Selatan.

Bagaimanapun, De Rossi belum lagi berpeluang untuk berdepan dengan Argentina atau Portugal, sesuatu yang diingininya dalam kejohanan di Brazil kali ini.

"Saya tidak pernah berdepan dengan Messi mahupun Ronaldo dalam Piala Dunia. Mungkin saya berpeluang untuk berlawan dengan dua raksasa ini pada tahun ini!" kata De Rossi.

Bagaimanapun De Rossi kurang gemar dengan prospek berdepan dengan Sepanyol kerana skuad La Roja itu mempunyai dua pemain tengah yang hebat.

"Saya tidak yakin bahawa kami akan berdepan dengan negara selain daripada Brazil, Jerman, Argentina atau Sepanyol di separuh akhir.

"Bintang-bintang pula terdiri daripada enam atau tujuh bintang bola sepak bertaraf dunia. Saya memikirkan pemain-pemain seperti Messi dan Neymar.

"Tetapi pemain seperti (Anfrea) Pirlo, (Mesut) Ozil dan (Andres) Iniesta sering memberikan persembahan yang mantap. Iniesta dan Xavi merupakan pemain terbaik yang pernah saya lawan," katanya.

Itali dijangka sekali lagi akan merangka bahagian serangan untuk menyokong penyerang, Mario Balotelli yang sering mendapat mencetuskan kontroversi.

De Rossi merasakan adalah tidak adil bagi orang ramai untuk menghakimi pemain yang mereka tidak kenal secara peribadi.

"Apabila awak mengenali dia, awak akan tahu dia seorang yang baik - dan saya kenal dia," katanya. - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140529/sl_01/Tidak-gentar-Messi-Ronaldo---De-Rossi#ixzz33Sr9axF3  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: