Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 10 June 2014

WORLD CUP 2014 - Rooney masih digeruni



Wayne Rooney (kiri) masih dianggap oleh David Beckham sebagai pemain yang mampu membuatkan pasukan lawan gerun sungguh pun prestasinya tahun ini kurang menyerlah
LONDON - Penyerang England, Wayne Rooney yang akan bermain dalam Piala Dunia buat kali ketiga bersama-sama ketua pasukan terkini, Steven Gerrard dan Frank Lampard merupakan pemain berpengalaman walaupun berusia 28 tahun.

Bintang Manchester United itu gagal menyerlah dalam kempen Liga Perdana Inggeris musim lalu, selain dibayangi kebimbangan terhadap kecergasannya.

Meskipun rekod jaringan antarabangsanya bagus, namun Rooney gagal menjaringkan gol dalam lapan penampilan di pusingan akhir Piala Dunia, akan tetapi David Beckham yang bermain 155 kali untuk England percaya bahawa rakannya itu masih digeruni pasukan lain.

"Kalau pihak lawan tengok nama Wayne Rooney tersenarai dalam skuad England, ia tetap akan menakutkan mereka.

"Saya sentiasa menyokong 'Wazza' sebab dia berbakat besar dan seorang pemain yang hebat buat England.

"Semuanya berkaitan dengan penyerang, tetapi Wazza sentiasa dilihat bukan hanya penjaring gol semata-mata.

"Dia seorang penjaring, tetapi dia bekerja keras untuk pasukan dan sebab itu aksi Wayne seringkali disebut-sebut. Jika dia tidak menjaringkan gol, di akan sama ada membantu atau mencipta sesuatu buat pasukannya. Dia penggerak, juga penjaring.

"Setiap kali menyarung jersi England, dia selalu melaksanakan tugasnya 110 peratus, Kalau Wazza bangkit, dia selalu memberikan segalanya," ujar Beckham.

Sementara itu, pemain tengah England, Jordan Henderson yakin dengan adanya Raheem Sterling dalam pertemuan pertama mereka menentang Itali pada Sabtu ini memberikan kelebihan buat skuad Three Lions itu.

"Raheem seorang pemain yang hebat. Saya rasa awak semua sudah melihat aksinya dalam Liga Perdana Inggeris dan juga semasa dia bermain untuk England.

"Mungkin ketiadaannya adalah sebagai satu senjata rahsia. Jelas sekali, dia nampak kecewa sebab tidak dapat menampilkan diri, tetapi dalam latihan dia sangat bagus dan semakin berkembang maju.

"Saya rasa dia cemerlang dan tidak gementar. Anak muda itu memiliki kesedaran yang besar dan pengetahuannya dalam permainan sangat baik. Saya rasa dia boleh menjadi penyumbang untuk kami dalam Piala Dunia," ujar Henderson. - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140610/sl_01/Rooney-masih-digeruni#ixzz34C3l487J  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: