Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 9 June 2014

WORLD CUP 2014 - Ronaldo kena sumpahan?



CRISTIANO RONALDO

MASSACHUSETTS, Boston - Nasib Cristiano Ronaldo seminggu menjelang Piala Dunia semakin tidak menentu selepas Pemain Terbaik Dunia itu disisihkan daripada pasukan Portugal dalam aksi pemanas badan menentang Mexico, semalam.

Pemain berusia 29 tahun itu disahkan mengalami dua kecederaan, iaitu paha kiri dan otot lutut kiri menyebabkan dia terpaksa digugurkan daripada perlawanan di Stadium Gillette, Foxborough.

Sementara itu di laman sosial dan media antarabangsa kecoh mengatakan bahawa bintang sayap Real Madrid itu terkena sumpahan ahli sihir Ghana, Nana Kwaku Bonsam yang mendakwa 'melakukan sesuatu' untuk memastikan Ronaldo tidak dapat beraksi pada Piala Dunia.

"Saya tahu tentang kecederaan Cristiano Ronaldo, saya sedang melakukan sesuatu ke atasnya.

"Saya serius tentang perkara ini. Minggu lalu, saya pergi mencari empat ekor anjing dan menggunakannya untuk upacara pemujaan.

"Sejak empat bulan lalu saya sudah beritahu, saya akan melakukan sesuatu ke atas Cristiano Ronaldo dan memastikan dia terlepas seluruh Piala Dunia untuk menghalang dia daripada beraksi menentang Ghana," ujar Bosnam yang dipetik akhbar Britain, Metro.

Portugal diletak dalam Kumpulan G bersama Jerman, Ghana dan Amerika Syarikat.

Selain Ronaldo, Portugal juga berdepan masalah kecederaan dua tonggak penting iaitu pemain tengah, Raul Meireles dan pertahanan, Pepe.

Ronaldo membantu Real merangkul gelaran Liga Juara-Juara ke-10, bulan lalu meskipun mengalami kecederaan kaki pada penghujung musim.

Kemungkinan bahawa pemain itu bakal terlepas seluruh Piala Dunia semakin meningkat selepas jurulatih Portugal, Paulo Bento enggan memberi tarikh sebenar bilakah ketua pasukannya itu akan kembali.

"Apabila dia bersedia untuk bermain, maka keputusan akan dibuat ketika itu, sama seperti pemain-pemain lain.

"Saya enggan membincangkan secara terperinci mengenai situasinya sekarang. Apabila dia sudah bersedia untuk kembali menjalani latihan penuh baru saya akan membuat pengumuman," kata Bento.

Perlawanan menentang Me­xico semalam adalah aksi pemanas badan terakhir Portugal sebelum memulakan kempen Kumpulan A dengan menentang bekas juara dunia, Jerman pada 13 Jun ini.

Sementara itu Ronaldo menyeru warga Brazil agar memberi sokongan kepada Portugal pada kempen Piala Dunia. - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140607/sl_01/Ronaldo-kena-sumpahan#ixzz347BQIUov © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: