Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 9 June 2014

WORLD CUP 2014 - Argentina berpeluh tunggu nasib Aguero, Garay



Sergio Aguero (kiri) menjalani latihan skuad Argentina di Buenos Aires bersama jurulatih, Alejandro Sabella menjelang Piala Dunia yang membuka tirai di Brazil, minggu depan. - Agensi

BUENOS ARIES - Tahap kecergasan dua tonggak Argentina, Sergio Aguero dan Ezequiel Garay terus menimbulkan keresahan buat pasukan La Albiceleste itu seminggu menjelang Piala Dunia di Brazil.

Penyerang berbisa Manchester City, Aguero dan pertahanan Benfica, Garay kedua-duanya diletakkan di bangku simpanan ketika mereka beraksi dalam beberapa perlawanan pemanas badan, termasuk ketika menumpaskan Trinidad & Tobago 3-0, kelmarin.

Aguero, 26, yang bakal mengetuai jentera serangan Argentina bersama bintang Barcelona, Lionel Messi dilaporkan mengalami kecederaan paha, manakala Garay pula berdepan masalah ketegangan otot.

Persatuan Bola Sepak Argentina (AFA) telah mengeluarkan satu kenyataan rasmi bahawa kedua-dua pemain itu sedang bergelut dengan masa untuk segera sembuh, sebelum membuka kempen Piala Dunia dengan menentang Bosnia & Herzegovina dalam aksi pembukaan Kumpulan F di Rio de Janeiro pada 11 Jun ini.

Aguero turut mengalami kecederaan serupa ketika beraksi buat City, yang menyaksikan dia terlepas banyak perlawanan bersama juara Liga Perdana Inggeris itu.

Bagaimanapun apabila berada dalam keadaan terbaik, pemain itu mampu menjadi peledak paling berbisa dan sentuhannya bersama Messi dijangka mampu menggerunkan mana-mana lawan yang akan berdepan Argentina.

Selain Bosnia, juara Piala Dunia 1978 dan 1986 itu turut diletak dalam satu kumpulan bersama Nigeria dan Iran. - AGENSI


No comments: