Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

WORLD CUP 2014 - Portugal 'lemau' tanpa Ronaldo



Helder Postiga (depan) bersaing dengan pemain Greece, Alexandros Tziolis dalam perlawanan persahabatan menjelang Piala Dunia di Stadium Nacional, Lisbon semalam. - REUTERS

LISBON - Beraksi tanpa ketua pa­sukan dan Pemain Terbaik Dunia, Cristiano Ronaldo menyebabkan Portugal mempamer aksi hambar apabila sekadar seri tanpa jaringan dengan Greece dalam aksi pemanas badan menjelang Piala Dunia di tempat sendiri, semalam.

Anak-anak buah Paulo Bento turun tanpa pemain bintang mereka itu yang mengalami kecederaan paha kiri selepas mengharungi musim panjang dan meletihkan bersama Real Madrid.

Ketumpulan bahagian hadapan Portugal terserlah apabila mereka gagal menyudahkan beberapa peluang yang terhidang di depan gol, selain sukar menembusi permainan Greece yang tampak lebih tersusun.

Portugal turut merehatkan tonggak pertahanan, Pepe dan pemain tengah, Raul Meireles dalam perlawanan di Stadium Nacional.

Bagaimanapun Greece pulang dari Lisbon bersama kebimbangan bahawa tonggak pertahanan te­ngah mereka, Sokratis Papastathopoulos mungkin terlepas Piala Dunia ekoran kecederaan otot yang dialami dalam perlawanan itu.

"Pada babak pertama kami berhak berada di depan, kecuali pada beberapa minit menuju ­penghujung permainan kami sentiasa mengawal perlawanan.

"Kami kena melakukan persiapan lebih baik untuk Piala Dunia. Kami kena belajar bagaimana hendak bermain jika pemain utama tidak dapat diturunkan kerana masalah kecederaan," ujar Bento.

Portugal akan menentang Jerman, Amerika Syarikat dan Ghana dalam kempen peringkat kumpulan di Brazil, manakala Greece diletak dalam satu kumpulan bersama Colombia, Ivory Coast dan Jepun. - REUTERS

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140602/sl_02/Portugal-lemau-tanpa-Ronaldo#ixzz33SgzGRjY  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: