Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

WORLD CUP 2014 - Montolivo rencat persiapan Azzurri



Riccardo Montolivo terbaring menahan kesakitan sambil diperhatikan oleh rakan sepasukan, Marco Verratti selepas patah kaki ketika menentang Ireland dalam aksi pemanas badan Piala Dunia di Craven Cottage, London semalam. - AFP

LONDON - Persiapan Piala Dunia Itali menerima tamparan hebat semalam apabila tonggak tengah dan kapten berpengaruh, Riccardo Montolivo patah kaki ketika beraksi dalam aksi pemanas badan menentang Ireland yang berkesudahan 0-0 di Craven Cottage.

Bintang tengah AC Milan itu di­terjah pertahanan Ireland, Alex Pearce menyebabkan rakan-rakan sepasukannya tergamam seketika, sebelum dia disahkan tidak boleh beraksi pada seluruh Piala Dunia.

"Ia sangat menakutkan, kami bimbang kakinya patah.

"Kecederaan seperti itu akan mengambil masa berbulan-bulan untuk sembuh dan Riccardo terpaksa melupakan seluruh Piala Dunia.

"Keadaan tidak patut begini, ia tidak adil buatnya," kata doktor pasukan, Enrico Castellacci kepada stesen televisyen Rai TV.

Jurulatih Itali, Cesare Prandelli berkata, insiden yang menimpa ketua pasukan mereka itu mengejutkan seluruh pasukan dan menimbulkan kebimbangan dalam kalangan pemainnya, kira-kira dua minggu sebelum skuad Azzurri membuka kempen Piala Dunia menentang England.

"Seluruh pasukan memikirkan mengenai nasib Riccardo dan kami akan tunggu sehingga esok untuk mengetahui apa perkembangan sebenarnya.

"Dia diterbangkan pulang ke Florence esok, tetapi akan ke Milan untuk menjalani pembedahan.

"Kami kena duduk berbincang selepas ini dan merombak semula perancangan. Ketiadaannya memang memberi impak kepada semua pemain dalam pasukan kerana dia adalah tonggak utama.

"Dia tidak patut ditimpa malang begini dan apa yang berlaku benar-benar mengecewakan," akui Prandelli.

Insiden tersebut berlaku seawal minit ke-10 apabila Montolivo yang cuba berdiri selepas diterjah Pearce bagaimanapun kembali rebah ddalam keadaan menahan sakit.

Dia diberi rawatan selama lima minit sebelum diusung keluar dan digegaskan ke hospital.

Pengganti Montolivo, Alberto Aquilani juga ditimpa kecederaan hanya selepas 23 minit beraksi apabila dihentak di kepala, namun Prandelli berkata, keadaan pemain itu tidak membimbangkan.

Prandelli enggan mendedahkan apakah perubahan yang bakal dilakukan ekoran kece­deraan Montolivo, sebaliknya menegaskan ketika ini beliau hanya mahu memikirkan tentang nasib pemain itu. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140602/sl_01/Montolivo-rencat-persiapan-Azzurri#ixzz33Sfft1qF  © Utusan Melayu (M) Bhd

No comments: