Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 3 June 2014

WORLD CUP 2014 - Cuma bawa satu penyerang















BERLIN - Jerman akan berlepas ke Piala Dunia bulan ini dengan hanya membawa satu penyerang selepas jurulatih, Joachim Loew menggugurkan Kevin Volland daripada senarai akhir 23 pemain ke Brazil, semalam.

Penyerang Hoffenheim itu menyertai dua tonggak pertahanan, Shkodran Mustafi dan Marcel Schmelzer yang diketepikan kerana belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan, biarpun berada dalam senarai awal yang menjalani latihan di Itali.

Pengguguran Volland sesuatu yang mengejutkan kerana dia adalah pemain versatil, malah dilihat sebagai alternatif terbaik kepada penyerang veteran, Klose.

Pada aksi pemanas badan yang menyaksikan Jerman dipaksa bangkit daripada ketinggalan sebelum mengikat Cameroon 2-2 semalam, Loew mencuba pemain tengah, Mario Goetze untuk beraksi di posisi serangan.

Loew turut menyenaraikan pemain Borussia Dortmund, Erik Durm yang mampu beraksi di posisi bek kiri selepas dia meraih cap pertama bersama pasukan.

Penjaga gol, Manuel Neuer dan ketua pasukan, Philipp Lahm yang direhatkan daripada perlawanan itu kerana kecederaan turut melengkapkan skuad ke Brazil.

Pada pertemuan dengan Ca­meroon, Jerman gagal memperagakan aksi kemas sebelum berlepas ke Brazil. Pasukan itu akan menentang Armenia pada aksi pemanas badan terakhir, Jumaat ini.

"Cameroon adalah lawan yang baik dan memberi ujian fizikal kepada pemain kami.

"Mereka telah mendedahkan kekurangan pemain kami dan itu adalah perkara biasa selepas 10 hari menjalani latihan," kata Loew.

Jerman, juara dunia dua kali akan memulakan kempen dengan menentang Portugal dalam aksi pembukaan Kumpulan G di Salvador, 16 Jun ini. Mereka turut diletak dalam satu kumpulan bersama Ghana dan Amerika Syarikat. - REUTERS

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140603/sl_02/Cuma-bawa-satu-penyerang#ixzz33YR9FTua  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: