Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 9 June 2014

FA CUP - Tiada rehat buat Tok Gajah

Oleh FAZRINA AYU RADUIAN
sukan@utusan.com.my



Pemain-pemain Pahang meraikan kejayaan merangkul Piala FA di depan ribuan penyokong mereka selepas menewaskan Felda United 2-1 dalam perlawanan akhir di Stadium Shah Alam, kelmarin.

SHAH ALAM - Hanya satu sambutan kecil diadakan di padang, diikuti di hotel penginapan dan pemain cuma diberi rehat sehari semalam sebelum terpaksa kembali ke padang latihan hari ini.

Itu pengorbanan yang perlu dilakukan oleh pemain-pemain Tok Gajah selepas berhempas pulas merangkul kejuaraan Piala FA kelmarin.

Pahang, yang merampas kejuaraan buat kali pertama sejak 2006 terpaksa memendekkan ‘kegembiraan’ kerana akan turun semula ke gelanggang pertarungan esok untuk menentang ATM dalam aksi Liga Super.

Anak-anak buah Zainal Abidin Hassan itu, yang menundukkan Felda United 2-1 dalam pertarungan dramatik di Stadium Shah Alam kelmarin, akan berdepan ATM di Stadium Selayang dengan membawa misi cuba memperbaiki kedudukan tangga keempat ketika ini.

"Hari ini (semalam) pemain diberi pelepasan dan melakukan aktiviti bebas selepas berkerja keras untuk menjuarai Piala FA malam tadi.

"Namun esok petang (hari ini) kami semua akan kembali ke padang dan menjalani latihan di Stadium Selayang kerana perlu menentang ATM dalam perlawanan penting Liga Super pada Selasa ini.

"Pasukan mengadakan sambutan di stadium dan hotel penginapan selepas kemenangan, namun kami tidak boleh terlalu meraikan kejayaan itu kerana sedar masih ada tugas besar menanti semua pemain.

"Masih ada baki lima perlawanan Liga Super yang perlu kami harungi. Ketika ini, kami menduduki tangga keempat dan kami mahu mencari keputusan terbaik dalam baki saingan untuk memperbaiki kedudukan tersebut," kata ketua pasukan Pahang, Mohd. Razman Roslan.

Menurut Razman, biarpun rakan-rakan sepasukannya masih kepenatan, namun mereka membawa misi untuk mencari kemenangan apabila bertandang ke Selayang esok.

Mengulas mengenai kejayaan menumpaskan Felda, tonggak pertahanan berusia 29 tahun itu memuji semangat juang tinggi rakan-rakan sepasukan yang tidak mengenal erti putus asa sehingga minit terakhir permainan.

"Kami tidak bernasib baik pada separuh masa pertama, namun sebaik saja memasuki babak kedua kerja keras pasukan berjaya memberikan gol penyamaan.

"Jaringan itu menyalakan semangat pemain sebelum akhirnya berjaya mendapatkan gol kemenangan," katanya lagi.

Pahang, yang juga penyandang juara Piala Malaysia kini ditinggalkan lima mata di belakang pendahulu, Selangor dalam carta Liga Super.

Selepas bertemu ATM, mereka akan berdepan Kelantan di Kuantan pada 14 Jun, diikuti Sarawak di Kuching (17 Jun), PKNS di Kuantan (21 Jun) dan menutup kempen dengan bertandang ke Perak pada 25 Jun.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140609/su_01/Tiada-rehat-buat-Tok-Gajah#ixzz3471OD3Dj  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: