Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 16 June 2014

WORLD CUP 2014 - Ronaldo diharap pamer aksi terbaik





CAMPINAS - Cristiano Ronaldo dijangka beraksi dalam perlawanan menentang Jerman walaupun masih mengalami kecederaan lutut, kata penjaga gol Portugal, Eduardo.

Ronaldo yang menyertai sesi latihan pemanas badan dilihat berhati-hati ketika melakukan lompatan.

Walaupun Ronaldo beraksi penuh dalam perlawanan pemanas badan terakhir Portugal iaitu menentang Ireland minggu lalu, tumpuan akan diberikan kepadanya kerana masih dalam proses pemulihan kecederaan paha dan lutut.

Kecergasan penyerang Real Madrid itu, yang dianggap penting untuk membawa kemenangan kepada Portugal, telah menimbulkan kerisauan apabila dia dilihat meletakkan ais pada lututnya selepas sesi latihan pada Khamis lalu.

Namun Ronaldo dilihat berupaya membuat larian pecut jarak dekat dan pada masa sama mempraktikkan taktik sepakan tanpa bola.

Eduardo turut menyokong pandangan rakan sepasukan, William Carvalho yang berpendapat Ronaldo bakal cergas dan sedia beraksi dalam perlawanan di Salvador (12 pagi Selasa waktu Malaysia).

"Cristiano berlatih dengan gigih dan bekerja keras. Kami yakin dia akan memberi 100 peratus tumpuan untuk membantu pasukan menghasilkan permainan terbaik," katanya.

Pertembungan dengan Jerman dalam Kumpulan G di Salvador merupakan ulangan perlawanan kedua-dua pasukan pada Euro 2012 di mana Portugal kalah 1-0, hasil jaringan Mario Gomez. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140616/sl_03/Ronaldo-diharap-pamer-aksi-terbaik#ixzz34lZW7j1a  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: