Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 10 June 2014

WORLD CUP 2014 - Hatrik Immobile ceriakan Itali



PENYERANG Itali, Ciro Immobile menyepak melepasi penjaga gol Fluminense, Felipe Garcia dalam perlawanan persahabatan di Volta Redonda, Brazil semalam. Itali menang 5-3. - REUTERS

RIO DE JANEIRO - Ciro Immobile menghasilkan jaringan hatrik bagi membantu barisan pemain kedua Itali menewaskan kelab Brazil, Fluminense 5-3 dalam aksi pemanas badan menjelang Piala Dunia semalam.

Lorenzo Insigne turut menjaringkan dua gol dalam perlawanan yang berlangsung di padang tidak rata itu, meskipun terdapat kelemahan dalam barisan pertahanan dan penjaga gol ketiga, Mattia Perin.

Kira-kira 17,000 penyokong memenuhi Stadium Raulino de Oliveira yang terletak di bandar industri keluli Volta Redonda ini untuk memberikan sokongan kepada Fluminense dan mereka mengejek pemain tengah Itali kelahiran Brazil, Thiago Motta setiap kali dia menyentuh bola.

"Kami dapat lihat beberapa perkara menarik dan dua pemain di bahagian serangan beraksi dengan baik," kata jurulatih Itali, Cesare Prandelli kepada rangkaian televisyen RAI mengenai Immobile dan Insigne.

Dua pemain itu masing-masing menjaringkan satu gol pada separuh masa pertama tetapi Fluminense, yang menduduki tempat kedua dalam liga Brazil, menyamakan kedudukan menerusi Chiquinho dan Carlinhos dengan percubaan-percubaan mudah yang menewaskan Perrin.

Immobile kemudian menjaringkan dua gol sejurus selepas rehat, yang kedua menerusi percubaan menarik apabila menyungkit bola selepas menerima hantaran Motta dan Insigne menjadikan kedudukan 5-2 selepas menyudahkan hantaran jarak dekat Immobile.

Matheus Carvalho mengurangkan defisit menerusi jaringan jarak jauh dengan Prandelli kemudian memberikan ruang kepada pemain pilihan utamanya termasuk perancang, Andrea Pirlo dan Mario Ballotelli untuk beraksi dalam tempoh 30 minit terakhir.

Itali terikat tanpa jaringan ketika menentang Ireland dan dikejutkan dengan keputusan 1-1 dengan Luxemburg di laman sendiri dalam dua perlawanan persahabatan sebelum ini.

Itali akan bertemu England pada pertemuan pembukaan di Manaus, Sabtu ini sebelum bertemu Costa Rica dan Uruguay dalam saingan Kumpulan D. - REUTERS



No comments: