Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 16 June 2014

LIGA SUPER - JDT rampas puncak liga



PENYERANG JDT, Jorge Pereyra Diaz (kiri) diasak pemain Terengganu, Vincent Bikana dalam perlawanan Liga Super di johor Bahru malam tadi. JDT menang 4-3. - BERNAMA

KUALA LUMPUR - Skuad Harimau Selatan merampas kedudukan pendahulu Liga Super daripada Selangor selepas meraih kemenangan besar 4-3 ke atas Terengganu walaupun ketinggalan dua gol di Stadium Tan Sri Haji Hassan Yunos, Larkin, semalam.

Kemenangan itu membolehkan Johor Darul Ta’zim (JDT) mengumpul 38 mata selepas 19 perlawanan, lebih satu mata daripada pasukan tangga kedua Selangor yang tewas 0-2 kepada ATM di Stadium Shah Alam.

Penyerang import, Jorge Pereyra Diaz menjaringkan hatrik pertamanya untuk membantu JDT meraih kemenangan ke atas Terengganu.

Turun dengan misi memburu takhta liga, JDT dikejutkan terlebih dahulu oleh skuad Penyu yang mendahului 2-0 menerusi jaringan Moustapha Dabo pada minit keempat dan Nor Farhan Muhammad pada minit ke-16.

Tersentak dengan gol pelawat, skuad Harimau Selatan terus bangkit mengatur serangan dan berjaya menghasilkan gol pertama menerusi Diaz pada minit ke-21.

Diaz kemudiannya menjaringkan gol penyamaan pada minit ke-36 sebelum pemain pertahanan, Mahali Jasuli meletakkan JDT di hadapan pada minit ke-44 bagi babak pertama permainan.

Sebaik separuh masa kedua bersambung, skuad kendalian Bojan Hodak itu terus garang mengasak kubu lawan dan Diaz sekali lagi muncul penjaring dan melengkapkan jaringan hatrik pada perlawanan tersebut.

Terengganu kembali merapatkan jurang gol menerusi pemain importnya, Vincent Bikana pada minit ke-83 dan keputusan itu kekal sehingga wisel penamat.

Sementara itu, Selangor yang tidak mendapat khidmat penyerang utama, Paulo Rangel yang digantung perlawanan, gagal memanfaatkan kelebihan beraksi di laman sendiri, semalam hingga membenarkan pasukan lawan ATM menguasai sepenuhnya perlawanan.

Gol pertama ATM hadir menerusi penyerang import dari Argentina, Juan Manual Arostegui pada minit ke-28 sebelum menambah derita Selangor dengan jaringan keduanya pada minit ke-64.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140614/su_01/JDT-rampas-puncak-liga#ixzz34lwHh8oj  © Utusan Melayu (M) Bhd 


No comments: