Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 2 June 2014

FA CUP - Felda bukan lawan kerdil

Oleh MOHAMAD SHOFI MAT ISA
shofi.isa@utusan.com.my



PEMAIN-pemain Pahang meraikan kejayaan menyingkirkan Johor Darul Ta'zim pada separuh akhir minggu lalu untuk menempah pertemuan dengan Felda United dalam perlawanan akhir Piala FA, hujung minggu ini.

KUANTAN - Walaupun lawan mereka cuma sebuah kelab Liga Perdana, namun Pahang mula membuka mata terhadap keupayaan Felda United menjelang final Piala FA, Sabtu ini selepas melihat pasukan itu mengejutkan juara bertahan, Kelantan pada separuh akhir kelmarin.

Tonggak paling senior dalam skuad Tok Gajah, Jalaludin Jaafar mengakui, kehadiran pemain berpengalaman seperti Indra Putra Mahayuddin dan Mohd. Shukor Adan membawa impak besar terhadap Felda.

Malah, faktor bahawa Pahang tidak pernah berdepan pasukan itu musim ini menjadikan pertarungan hujung minggu ini pasti mendebarkan.

"Pahang tidak pernah bertemu Felda United musim ini kerana mereka bermain dalam Liga Perdana, jadi kita memang tidak tahu banyak corak permainan serta taktikal pasukan itu.

"Tetapi selepas melihat bagaimana mereka menewaskan Kelantan semalam (kelmarin), saya dapati Felda adalah sebuah pasukan yang amat bagus biarpun sekadar berstatus kelab.

"Mereka berjaya mengekang asakan Kelantan serta mengatur sera­ngan yang kemas," ujar Jalaludin.

Felda United memahat sejarah apabila menempah pertemuan akhir Piala FA menentang Pahang, Sabtu ini setelah berjaya mengikat The Red Warriors 2-2 pada saingan separuh kedua Piala FA kelmarin.

Terikat menerusi agregat 5-5 setelah seri pada separuh akhir pertama 3-3, skuad The Settlers itu layak menerusi peraturan gol di tempat lawan.

Jalaludin berkata, selain dibarisi beberapa pemain senior, Felda United turut dikendalikan oleh jurulatih berpengalaman, Irfan Bakti Abu Salim yang pasti mempunyai pe­rancangan terbaik pada perlawanan akhir itu nanti.

Sementara itu, seorang lagi pemain Pahang, Mohd. Fauzi Roslan atau Kojie berkata, dia berharap rakan-rakannya tidak memandang rendah Felda United biarpun pasukan berkenaan hanya berstatus kelab.

"Kita sendiri dapat lihat dalam saingan Liga Perdana, Felda Uni­ted menunjukkan permainan yang cukup bagus, begitu juga dalam sai­ngan Piala FA kali ini.

"Saya harap rakan-rakan pemain akan terus fokus, bermain seperti diarahkan jurulatih untuk kita menjuarai Piala FA musim ini," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140602/su_07/Felda-bukan-lawan-kerdil#ixzz33Sv8Y3z6  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: