Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 4 March 2014

Siapa pilihan Kim Swee?


Oleh MUHAMMAD DAYNE AZMIN
dayne.ghazali@utusan.com.my




Ong Kim Swee juga mempunyai pilihan untuk memilih Baddrol Bakhtiar (kanan), yang turut sering digunakan sebagai pemain sayap apabila Harimau Malaya bertemu Yemen esok.

KUALA LUMPUR - Ketiadaan Shakir Shaari dan Junior Eldstal membuka ruang kepada empat pemain, termasuk bekas ketua pasukan kebangsaan Safiq Rahim bersaing bagi merebut dua slot di bahagian tengah menjelang perlawanan terakhir pusingan kelayakan Piala Asia 2015 dengan Yemen, esok.

Tiga pemain yang akan menyaingi Safiq ialah Mohd. Badhri Mohd. Radzi, Mohd. Hafiz Kamal dan Mohd. Nazmi Faiz Mansor.

Pengendali Harimau Malaya, Datuk Ong Kim Swee, menyifatkan peluang masih terbuka kepada keempat-empat pemain tersebut dengan dia juga masih berkira-kira siapa pemain yang layak mengisi tempat dalam kesebelasan utama.

Perkiraan meletakkan dua pemain di bahagian tengah itu diambil selepas Kim Swee membayangkan kemungkinan akan terus mempertaruhkan dua pemain mengemudi jentera serangan ketika berdepan Yemen di Stadium Tahnon bin Mohamed di Abu Dhabi, Amiriah Arab Bersatu (UAE).

"Kriteria utama yang saya mahukan dalam memilih pemain yang akan beraksi di bahagian tengah adalah dia mempunyai keseimbangan sama ada dalam situasi menyerang dan bertahan.

"Kedua-dua aspek ini cukup penting kerana kita bukan sahaja mahukan pemain yang ada daya kreativiti ketika melakukan serangan tetapi turut mampu membantu barisan pertahanan apabila diserang.

"Saya menjangka akan terus gunakan dua penyerang di barisan hadapan setelah apa yang saya tengok selepas perlawanan dengan Filipina tempoh hari," katanya ketika dihubungi semalam.

Selain Shakir dan Junior yang digugurkan, penyerang yang banyak menimbulkan kontroversi, Norshahrul Idlan Talaha dan penjaga gol Pahang, Khairul Azhan Mohd. Khalid tidak dibawa ke UAE.

Dalam perlawanan persahabatan bertemu Filipina di Stadium Selayang pada Sabtu lalu, percubaan Kim Swee menggandingkan Hafiz Kamal yang meraih cap pertama bersama skuad kebangsaan dengan Safiq Rahim di bahagian tengah dilihat menjadi apabila banyak gerakan menarik mampu dihasilkan.

Ketua pasukan Kelantan, Mohd. Badhri atau Piya hanya dimasukkan pada minit ke-59 dan beraksi bersama Safiq, dan tidak keterlaluan untuk mengatakan kombinasi kedua-dua pemain ini juga antara yang terbaik.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140304/su_02/Siapa-pilihan-Kim-Swee#ixzz2uxIOxtDN  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: