Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 31 March 2014

YADIM - Program Dakwah Negara

Jamil Khir Baharom (dua dari kiri) memukul gong bagi merasmikan prapelancaran Program Dakwah Negara 2014 di Karnival TV AlHijrah di Pantai Murni, Yan, Kedah, kelmarin. - MINGGUAN/ISMAIL KAMADIN.

JERAI 29 Mac - Bulan Dakwah Kebangsaan yang dianjurkan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) sejak 1978 kini dikenali sebagai Program Dakwah Negara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, beliau percaya Yadim telah merencana aktiviti Program Dakwah Negara tahun ini dengan baik.

Katanya, tahun ini merupakan ulang tahun ke-40 Yadim yang kewujudannya dirasai di medan dakwah kebangsaan dan antarabangsa.

"Ini merupakan ruang dan peluang terbaik untuk kita bersama meningkatkan kesedaran, kefahaman dan penghayatan Islam sebagai agama kasih sayang demi kesatuan dan perpaduan umat.

"Saya mengucapkan syabas dan tahniah kepada Yadim atas penganjuran program ini dan mendoakan pelaksanaannya berjalan lancar serta mencapai objektifnya dengan impak positif kepada seluruh rakyat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis prapelancaran Program Dakwah Negara 2014 di Karnival TV AlHijrah di Pantai Murni, Yan di sini semalam.

Menurut Jamil, Program Dakwah Negara itu dianjurkan tepat pada masanya untuk menyampaikan Islam sebagai agama yang menganjurkan kasih sayang sebagai asas kesatuan dan perpaduan umat.

"Kemelut perpecahan pada hari ini menggambarkan betapa kasih sayang telah dipinggirkan dalam mendepani isu yang tidak kunjung putus.

"Tambahan pula perbezaan yang wujud sesama kita diperbesarkan dengan api kebencian dan ini melahirkan sikap yang tidak sepatutnya dibudayakan," ujarnya.

Tambah beliau, sekiranya perkara itu dibiarkan berterusan, maka kesatuan dan perpaduan umat sukar untuk dicapai.

"Islam sebagai agama yang menganjurkan kasih sayang dalam setiap tindak-tanduk kita dan kasih sayang disemai dalam umat akan melahirkan watak dengan sikap terhormat.

"Inilah asas kepada kesatuan dan perpaduan yang ingin kita tuai bersama," katanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140330/dn_11/Program-Dakwah-Negara#ixzz2xVfMuKjr  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: