Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 18 March 2014

HOKI - Malaysia benam cabaran Kanada






PEMAIN Malaysia, Muhammad Marhan Jalil (tengah) cuba melepaskan diri daripada kawalan dua pemain Kanada dalam perlawanan ketiga di kejohanan hoki Piala Sultan Azlan Shah di Ipoh semalam yang berkesudahan skuad negara menang 3-1. - UTUSAN/Zulkarnain Mohd. Saidin

KUALA LUMPUR - Malaysia beraksi cemerlang untuk mencatat kemenangan kedua dalam kejohanan hoki Piala Sultan Azlan Shah 2014 apabila mengalahkan Kanada 3-1 dalam perlawanan yang berlangsung di Stadium Azlan Shah, Ipoh semalam.

Kemenangan itu meletakkan Malaysia di anak tangga ketiga dengan tujuh mata, hanya ketinggalan kepada Korea Selatan di tempat kedua menerusi perbezaan jumlah gol.

Skuad muda bimbingan Muhammad Dharma Raj Abdullah sebelum ini menewaskan Afrika Selatan 3-2 dalam perlawanan pembukaan pada Khamis lalu dan mencatat keputusan seri 2-2 menentang Korea Selatan kelmarin untuk terus mengekalkan rekod tanpa kalah.

Kemenangan semalam sangat penting buat pasukan bimbingan Muhammad Dharma untuk mencari slot ke perlawanan akhir Ahad ini, selepas Korea Selatan berjaya menewaskan China 3-2 dalam satu lagi perlawanan.

Skuad kebangsaan berjaya membuka jaringan seawal minit keempat menerusi gerakan padang Faizal Saari selepas menerima hantaran Muhammad Marhan Jalil.

Bagaimanapun, Kanada berjaya menyamakan kedudukan 10 minit kemudian berpunca daripada pukulan sudut penalti yang disempurnakan Adam Froese.

Malaysia sepatutnya dihadiahkan pukulan penalti stroke pada minit ke-31 apabila Firhan Ashaari ditolak dalam kawasan separuh bulatan ketika cuba melakukan pukulan namun tidak diendahkan oleh pengadil.

Faizal sekali mencatat nama sebagai penjaring gol apabila menyempurnakan pukulan sudut penalti pada minit ke-46 sebelum Ahmad Kazamirul Ahmad Nasruddin mengesahkan kemenangan Malaysia melalui gol ketiga pada minit ke-67.

Esok Malaysia akan menentang China dan perlu mencatat kemenangan bagi membolehkan mereka terus mencabar kedudukan teratas liga yang sekarang ini dikuasai oleh penyandang juara, Australia dan Korea Selatan.

Australia terus unggul di anak tangga teratas selepas membelasah Afrika Selatan 7-0 dalam perlawanan yang berlangsung lebih awal, sekali gus mengekalkan rekod menang dalam kesemua tiga perlawanan yang telah diharungi.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140318/su_01/Malaysia-benam-cabaran-Kanada#ixzz2wHELZnv3  © Utusan Melayu (M) Bhd 


KOMEN : TAHNIAH DAN TERUS BERJUANG...

No comments: