Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 20 March 2014

Malaysia belasah China






Pemain Malaysia, Tengku Ahmad Tajudin (tengah) cuba melepaskan diri daripada kawalan ketat tiga pemain China dalam kempen Piala Sultan Azlan Shah di Stadium Azlan Shah, Ipoh malam tadi. Malaysia menang 7-3. - UTUSAN/ANAFI KHAMIS

IPOH - Malaysia mencerahkan peluang untuk beraksi dalam perlawanan akhir apabila membelasah China 7-3 dalam perlawanan keempat di peringkat awal kejohanan hoki Piala Sultan Azlan Shah di sini malam tadi.

Skuad muda kendalian jurulatih Muhammad Dharma Raj Abdullah kalihatan begitu garang, terutama pada babak pertama apabila mendahului pasukan lawan 5-0.

Muhammad Marhan Mohd. Jalil memulakan pesta gol pasukan negara menerusi jaringan padang pada minit keenam dan empat minit kemudian ketua pasukan, Azlan Misron menambah gol kedua menerusi pukulan penalti sudut.

Skuad negara mempamerkan permainan kemas dan jarang melakukan kesilapan untuk menutup ruang yang dapat digunakan pasukan lawan untukmembuat gerakan berbahaya.

Bagaimanapun, skuad negara terpaksa menunggu sehingga ke minit ke-24 untuk menambah gol tetapi membolosi kubu China tiga kali dalam masa enam minit, bermula dengan Hakimi Jamaluddin menyempurnakan penalti sudut yang diikuti oleh jaringan padang Tengku Ahmad Tajuddin Abdul Jalil dua minit kemudian dan Shahril Saabah ketika babak pertama berbaki lima minit.

Jurulatih China, Jiang Xishang menggunakan masa rehat untuk membuat perubahan strategi menjadikan babak kedua lebih seimbang dalam usaha China mengelak daripada kalah besar.

China memperoleh gol semangat pada minit ke-44 menerusi pukulan penalti sudut E Liguang tetapi Malaysia mendahului dengan 6-1 seminit kemudian menerusi pukulan penalti Fitri Saari.

Pasukan pelawat turut dihadiahkan pukulan penalti yang disudahkan de­ngan baik oleh Du Talake untuk gol ke­dua pasukannya pada minit pada minit ke-61 tetapi sekali lagi mereka dikecewakan apabila Firhan Ashari menolak masuk penalti sudut seminit kemudian.

Enggan menyerah mudah, China agresif melancarkan serangan dan akhirnya mendapat gol ketiga menerusi Talake yang menewaskan penjaga gol Hafizuddin Othman menerusi penalti sudut.

Sementara itu, Afrika Selatan menewaskan Kanada 3-2 untuk meraih kemenangan pertamanya.

Gol-gol Afrika Selatan dijaringkan oleh Timothy Drummond, Julian Hykes dan Lungile Tsolekile manakala Kanada melalui Scott Tupper dan Matthew Guest.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140320/su_02/Malaysia-belasah-China#ixzz2wSXk7Hos  © Utusan Melayu (M) Bhd 


KOMEN : TANIAH DAN TERUSKAN PERJUANGAN...

No comments: