Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 March 2014

MOTOGP - Marquez takluk Grand Prix Qatar







DOHA - Juara dunia, Marc Marquez (gambar) menjua­rai perlumbaan pembukaan musim MotoGP di Grand Prix Qatar semalam hanya sebulan selepas patah kaki.

Pelumba muda Sepanyol dari pasukan Honda itu bagaimanapun bekerja keras untuk mencatat kemenangan pertamanya musim ini selepas ditentang sengit oleh juara dunia sembilan kali, Valentino Rossi dari Yamaha.

Malah, Marquez, 21, hanya dipisahkan dengan 0.259 saat di depan Rossi, manakala seorang lagi penunggang Honda, Dani Pedrosa menamatkan perlumbaan di tangga ketiga.

Marquez yang patah kaki kanan ketika terbabit dalam kemalangan di negaranya, Sepanyol pada hujung ­Februari lalu, memasuki musim baharu 2014 dengan memegang rekod sebagai pelumba termuda muncul juara dunia, tahun lalu.

"Saya menikmati perlumbaan ini sepenuhnya dan tidak menjangka akan mencatat kemenangan, namun semalam saya dapat merasakan bahawa saya dan Valentino akan bersaing sengit," kata Marquez.

Sementara itu, Rossi yang hampir mendapatkan kemenangan pada perlumbaan semalam mengakui taktikalnya telah dapat dihidu oleh Marquez ketika mema­suki zon pecutan.

"Pada permulaan saingan, saya tidak begitu jelas ­dengan apa yang berada dalam fikiran kerana memikirkan sama ada mahu melakukan serangan atau sebaliknya. Kemudian saya terus melakukannya, namun Marc (Marquez) lebih hebat daripada saya.

"Saya boleh melakukan yang terbaik tetapi malangnya dia begitu jauh untuk dikejar. Harap saya mampu raih keputusan yang lebih baik selepas ini," kata pelumba Itali itu. - AFP


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140325/sl_04/Marquez-takluk-Grand-Prix-Qatar#ixzz2xDZEaJgF  © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments: