Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 28 March 2014

F1 -Perlumbaan mencabar menanti Lotus







SEPANG - Setelah gagal menamatkan perlumbaan Grand Prix Australia di Melbourne dua minggu lepas, pelumba Lotus, Pastor Maldonado mengakui pasukannya masih bergelut untuk memastikan jentera mereka berada dalam pres­tasi terbaik agar insiden yang berlaku pada saingan pembukaan musim itu tidak berulang lagi di Litar Antarabangsa Sepang hujung minggu ini.
Di Melbourne, baik Maldonado mahupun rakan sepasukannya, Romain Grosjean gagal menamatkan perlumbaan setelah jentera masing-masing berdepan masalah teknikal.

Maldonado berkata, persaingan di awal musim agak mencabar dan pasukannya kini sedang bekerja keras bagi memastikan prestasi jentera Lotus dapat ditingkatkan dan yang paling penting adalah menamatkan perlumbaan.

“Saya berharap perlumbaan pada hujung minggu ini berlangsung lebih baik. Kami telah bekerja keras untuk meningkatkan prestasi jentera. Malah, pada perlumbaan di Melbourne banyak peningkatan yang berjaya kami lakukan. Kami sebelum ini, gagal melengkapkan lebih 10 pusingan dan sewaktu perlumbaan berlangsung kami berjaya melakukan lebih daripada 30 pu­singan untuk kedua-dua kereta," katanya dalam sidang akhbar.



Sementara itu, pemandu Caterham F1, Kamui Kobayashi yang kembali menyertai Formula Satu setelah berehat selama semusim melahirkan rasa gembiranya kerana dapat beraksi dalam saingan 2014.

“Selepas semusim berehat, saya mengakui berasa seronok berlumba dalam (Super) GT, tetapi Formula Satu merupakan salah satu perlumbaan terunggul dan saya juga telah banyak terlepas dengan pembangunan sukan ini dan sudah tentu berlumba dengan pemandu terkemuka adalah sesuatu yang menarik, jadi saya sangat gembira dapat kembali bersaing," jelasnya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140328/su_08/Perlumbaan-mencabar-menanti-Lotus#ixzz2xDflN6Xv  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: