Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 25 March 2014

MH370 - Operasi akan diteruskan - Hishammuddin






KUALA LUMPUR 24 Mac - Operasi mencari akan tetap diteruskan meskipun lokasi pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dikesan berakhir di kawasan terpencil di Lautan Hindi.

Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata demikian dalam akaun Twitternya malam ini.

"Saya benar-benar memahami tidak ada perkataan yang boleh memujuk ahli keluarga MH370. Seluruh negara bersama anda pada masa kesedihan ini.

"Kata-kata tidak dapat menggambarkan bagaimana saya rasa malam ini, namun saya berjanji kepada anda khususnya keluarga semua penumpang dan anak kapal, operasi carian ini akan diteruskan," katanya.

Beliau dalam pada itu turut menyeru orang ramai untuk menghormati dan memberi ruang kepada ahli keluarga penumpang pesawat tersebut.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam ini mengumumkan pesawat berkenaan berakhir di tengah-tengah lautan Hindi berhampiran barat Perth, Australia.

Pesawat MH370 yang membawa sebanyak 239 penumpang dan anak kapal tersebut hilang pada 8 Mac lalu ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur menuju ke Beijing, China.

Berikutan insiden itu, beberapa pihak telah tampil mendakwa melihat pesawat Boeing 777-200 berkenaan malangnya terbukti tidak benar.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140325/dn_03/Operasi-akan-diteruskan---Hishammuddin#ixzz2wvwEAt5u  © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments: