Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 17 March 2014

Pahang sokong pihak bantah Comango - Adnan Yaakob






KUALA LUMPUR 15 Mac - Kerajaan negeri Pahang akan memberi apa sahaja bantuan dan sokongan kepada mana-mana pihak yang menentang tuntutan Gabungan NGO-NGO Hak Asasi Manusia (Comango).

Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, menjadi keutamaan pihaknya ialah delegasi Gabungan Pertubuhan-Pertubuhan Islam Dalam Proses Semakan Berkala Sejagat (MuslimUPRo) yang berlepas ke Geneva, Switzerland awal pagi esok bagi memantau sesi penerimaan muktamad Majlis Hak Asasi Manusia, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Katanya, turut diberi bantuan dan sokongan ialah mereka yang menggerakkan kempen penerangan kepada masyarakat berhubung tuntutan berbahaya pertubuhan tersebut yang jelas bertentangan dengan tabii manusia.

"Saya tidak akan sebut apa yang kita buat tetapi mana-mana kumpulan yang datang berjumpa untuk minta bantuan melawan Comango pergi ke Geneva atau berkempen bagi menerangkan hal Comango, kita akan beri sokongan.

"Kita mahu semua pihak jangan berdiam diri jika ada kenyataan bercanggah daripada Comango ini, gunakanlah apa sahaja untuk melawan mereka," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Wacana Pendidikan Yayasan Pahang di sini hari ini.

Wacana tersebut dianjurkan yayasan berkenaan dan Majlis Mahasiswa Anak-Anak Pahang (Mampan) dengan topik perbincangan bertajuk: 'Comango, Impak terhadap Perpaduan dan Keamanan Negara'.

Resolusi yang dicapai dalam wacana itu diserahkan kepada Adnan sebagai suara mahasiswa untuk tindakan kerajaan negeri Pahang supaya tidak tunduk kepada desakan Comango.

Dalam pada itu, Adnan berkata, mahasiswa yang mewakili golongan berfikiran matang perlu sedar tuntutan dan desakan Comango itu tidak menghormati kedudukan Islam sebagai agama rasmi persekutuan selain cuba mengelirukan seolah-olah Malaysia adalah sebuah negara sekular yang meletakkan semua agama sama rata.

"Sebagai mahasiswa, anda perlu sedar ini bukanlah isu politik tetapi isu perpaduan dan keamanan negara.
"Anak-anak perlu bangkit kerana masa depan negara bergantung kepada pemuda hari ini," katanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140316/dn_27/Pahang--sokong-pihak-bantah-Comango---Adnan-Yaakob#ixzz2wBkO8sQt  © Utusan Melayu (M) Bhd


 

No comments: