Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 17 March 2014

JDT rebah di Terengganu


Oleh ISWAN SHAFIQ MAT ISA
sukan@utusan.com.my




PEMAIN Johor Darul Ta’zim, Mahalli Jasuli (tengah) cuba merembat bola ke gawang Terengganu dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di Kuala Terengganu, malam tadi.

KUALA TERENGGANU - Skuad Penyu memanfaatkan sepenuhnya peluang beraksi di laman sendiri apabila membenam cabaran pasukan berstatus bintang, Johor Darul Ta’zim (JDT) di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini, semalam.

Biarpun dilihat sedikit tempang di bahagian tengah tanpa kehadiran dua pemain tonggak, Ashaari Shamsudin dan Zairo Anuar Zailani, namun ia tidak mengganggu corak permainan pasukan tersebut secara keseluruhannya.

Beraksi di hadapan lebih 12,000 penyokong, tuan rumah terlebih dahulu mengasak dengan beberapa percubaan berbahaya namun gagal disudahkan oleh jentera serangan yang diketuai Norfarhan Mohamad.

Pelawat turut berpeluang mendahului pada minit ke-11 apabila Hariss Harun membuat satu lorongan bola yang cantik kepada Liciano Gabriel namun rembatan pemain itu sekadar menggegar tiang gol.

Terengganu kemudian menggandakan asakan dalam usaha untuk memburu gol awal dan hasilnya, tonggak pertahanan mereka, Vincent Bikana mudah menolak masuk bola tendangan sudut seorang lagi pemain import, Marcio Souza lima minit berselang.

Tertekan dengan jaringan tersebut, anak-anak buah Cesar Fernando Giminez mula memperkemaskan jentera serangan mereka namun masih buntu untuk menyamakan kedudukan sehingga tamat separuh masa pertama. Bermula babak kedua, kedua-dua pasukan kembali mempamerkan aksi lebih agresif untuk terus memburu jaringan.

JDT beroleh beberapa percubaan bahaya di depan pintu gol tuan rumah namun kekentalan benteng pertahanan Terengganu yang diketuai oleh Bikana merencatkan hasrat skuad dari selatan tanah air itu untuk menjaringkan gol.

Biarpun kerap diasak terutamanya menjelang 15 minit terakhir perlawanan, tuan rumah terus ampuh bertahan sehingga ke minit-minit akhir perlawanan sekaligus memastikan hajat JDT untuk membawa pulang sekurang-kurangnya satu mata ke Johor Bahru tidak kesampaian.

Beberapa kekecohan kecil turut berlaku akibat rasa tidak puas hati penyokong dengan keputusan pengadil perlawanan, Nagor Amir Noor Mohamed namun, tiada sebarang insiden buruk berlaku sehingga wisel penamat ditiupkan.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140316/su_01/JDT-rebah-di-Terengganu#ixzz2wCDe8Zp4  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: