Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 2 September 2014

POLITIK : Lebih 500 berhimpun sokong Sultan Selangor


SEBAHAGIAN ahli NGO membaca ikrar bagi menyatakan sokongan terhadap Sultan Sharafuddin Idris Shah ketika berkumpul di Padang Sultan Sulaiman, Klang, Selangor, semalam. - MINGGUAN/Mohd. Shaharani Saibi

KLANG 30 Ogos - Lebih 500 orang berhimpun secara aman dalam perhimpunan Gelombang Merah Kuning yang diadakan di Padang Sultan Sulaiman dekat sini hari ini bagi menunjukkan sokongan kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Mereka merupakan wakil daripada 47 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berdiri teguh di belakang Sultan Selangor dan menyokong apa sahaja keputusan baginda.

Pelbagai kain rentang dibawa bagi menzahirkan perasaan mereka, antaranya yang tertulis 'Daulat Tuanku', 'Khalid For Selangor', 'Selamatkan anak cucu daripada pengkhianat PKR untuk masa akan datang' dan 'Wahai anak jati Selangor jangan kamu menjadi seperti lembu dicucuk hidung'.

Antara wakil NGO yang hadir adalah Angkatan Rakyat Sedar (Aras), Pakatan Anak-Anak Selangor Menyokong Menteri Besar (Pasmeb), Gerak Rakyat Arus Bawahan Selangor (GRABS) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa).

Presiden Aras, Abdul Rahim Abdul Wahab berkata, matlamat utama perhimpunan itu adalah untuk menyokong titah Sultan Selangor selain mahu mahu mempertahankan negeri daripada diganggu gugat oleh pemimpin yang tidak bertanggungjawab.

"Politik di negeri ini semakin dikotorkan oleh tangan-tangan yang tidak tahu dari mana asal-usulnya dan kami mahukan menteri besar yang boleh menjaga kestabilan negeri dan bukannya yang hanya mementingkan politik," katanya berucap dalam perhimpunan aman itu.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140831/dn_11/Lebih-500-berhimpun-sokong-Sultan-Selangor#ixzz3C7uN7Jht  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: