Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 29 September 2014

SUKAN ASIA 2014 : Trio panah sejarah tersendiri


Khairul Anuar Mohamad mengetuai trio lelaki negara mara ke perlawanan akhir acara recurve selepas menumpaskan Jepun 5-1 semalam.- UTUSAN

INCHEON - Skuad memanah negara memahat sejarah tersendiri dalam penyertaan Sukan Asia apabila melangkah ke saingan akhir buat kali pertama dalam acara recurve berpasukan lelaki di Padang Memanah Gyeyang Asiad semalam.

Pasukan Malaysia yang diwakili Haziq Kamaruddin, Atiq Bazli Bakri dan Khairul Anuar Mohamad mara ke perlawanan akhir selepas menang 5-1 ke atas Jepun di separuh akhir semalam untuk menempah pertemuan dengan China esok.

Sekiranya trio Malaysia tersebut berjaya meraih pingat emas ia akan menjadi satu kejayaan dan kejutan paling besar buat negara.

Sebaliknya jika tewas sekali pun ia tetap satu sejarah buat skuad memanah kebangsaan kerana belum pernah mereka menghadiahkan pingat perak buat negara dari Sukan Asia sejak mula mengambil bahagian pada 2006.

Pemanah paling berpengalaman Khairul Anuar berkata, dia dan rakan-rakannya sudah bersedia untuk berhadapan China bagi merebut pingat emas pertama memanah.

"Pingat kini sudah pasti dalam genggaman kami namun kami tidak boleh berpuas hati dengan apa yang diraih sebaliknya harus cuba mendapatkan kejayaan dengan meraih pingat emas.

"China telah menewaskan Korea Selatan untuk melangkah ke saingan akhir sekali gus pencabar kami pada aksi akhir nanti adalah lawan yang bukan mudah untuk ditundukkan, bagaimanapun dalam sukan memanah tiada yang mustahil.

"Kami juga perlu mempamerkan aksi terbaik pasukan sewaktu menentang China sama seperti ketika kami menewaskan Jepun dalam separuh akhir," katanya.

Pencapaian terbaik skuad memanah negara pada Sukan Asia ialah melangkah ke saingan suku akhir pada temasya empat tahun lalu di Guangzhou, China. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140927/su_01/Trio-panah-sejarah-tersendiri#ixzz3EgaGCXj8  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: