Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 25 September 2014

SUKAN ASIA 2014 : Anak buah Nasihin raih kemenangan sulung


Pemain-pemain negara meraikan kejayaan selepas menewaskan Thailand 2-1 di Stadium Seonhak, Incheon dalam saingan Kumpulan A acara hoki wanita semalam. - UTUSAN

INCHEON - Selepas tewas tipis kepada China kelmarin skuad hoki wanita kebangsaan bangkit untuk meraih kemenangan pertama dengan menewaskan Thailand 2-1 di Stadium Seonhak semalam.

Kemenangan dalam saingan kedua peringkat Kumpulan A itu membolehkan skuad bimbingan Mohd. Nasihin Nubli Ibrahim berada di landasan untuk merealisasikan sasaran mara ke separuh akhir.

Ketua pasukan Nadia Abdul Rahman berkata, rakan sepasukannya telah melaksanakan tugas dengan baik dan perlu meraih kemenangan ke atas India Jumaat ini andai mahu mencapai sasaran ditetapkan.

"Kami telah melakukan yang terbaik buat pasukan cuma tidak dapat membuat jaringan besar ke atas Thailand.

"Selepas ini kami perlu meningkatkan keupayaan pasukan terutama pada jentera serangan apabila menentang India," katanya.

Pada perlawanan tersebut, Malaysia memulakan saingan dengan gerakan tersusun terutama ketika melancarkan serangan di kawasan D lawan.

Gol pertama negara diraih menerusi Fazilla Sylvester Silin pada minit ke-24 hasil jaringan pukulan sudut penalti.

Malaysia tidak menunggu lama untuk menjarakkan kedudukan apabila menambah jaringan pada minit ke-27 menerusi pukulan sudut penalti yang dimanfaatkan dengna baik oleh Siti Noor Amarina Ruhani.

Gol tunggal Thailand hadir pada minit ke-53 hasil gol padang Tikhamporn Sakunpithak. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140925/su_07/Anak-buah-Nasihin-raih-kemenangan-sulung#ixzz3EI5TFzjj  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: