Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 17 September 2014

PRK : BN tidak abaikan Pengkalan Kubor


MUHYIDDIN Yassin dan Mustapa Mohamed beramah mesra dengan masyarakat Siam ketika berkunjung ke Kampung Jubakar Darat di Wat Machimaram, Tumpat, Kelantan, semalam.

TUMPAT 16 Sept. - Pas diminta berhenti daripada membuat tohmahan bahawa Barisan Nasional (BN) tidak membawa pembangunan di kawasan Dewan Undangan Negeri Pengkalan Kubor.

Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Pas mempunyai tanggungjawab untuk membangunkan kawasan tersebut kerana ia di bawah bidang kuasa mereka sebagai kerajaan negeri.

Beliau berkata, BN hanya bertindak sebagai pembangkang di negeri ini dan tanggungjawab mereka terbatas berbanding Kerajaan Pas Kelantan yang mempunyai kuasa yang lebih luas.

"Sebenarnya BN adalah pembangkang di negeri kita jadi pembangkang, kawasan ini pun kita pembangkang walaupun kita menang.

"Kalau ada isu berkaitan pembangunan pertamanya mesti dibuat oleh kerajaan negeri atau pun wakil Parlimen kawasan ini, bukan kita tidak bertanggungjawab tetapi biasa di kawasan mana pun keadaan begitu.

"Jadi jangan buat tohmah bahawa BN tidak bawa pembangunan kerana selama ini Allahyarham (Datuk Noor Zahidi Omar) pun pernah menjadi wakil rakyat selama tiga penggal dan buat banyak perkara di sini," katanya.

Muhyiddin berkata demikian dalam sidang akhbar selepas melawat masjid dan Pondok Simpangan, di sini hari ini.

Yang turut hadir, isterinya, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman; Pengerusi BN Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan calon BN bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor, Mat Razi Mat Ail.

Pada majlis berasingan, Muhyiddin berkata, keperluan rakyat keturunan Siam tidak pernah diabaikan Kerajaan Barisan Nasional (BN) meskipun masyarakat tersebut merupakan golongan minoriti di negara ini.

Menurut beliau, kerajaan tidak akan meminggirkan mana-mana kumpulan, malah berusaha memastikan rakyat tanpa mengira latar belakang dapat hidup sejahtera.

Oleh sebab itu, kata beliau, masyarakat Siam selama ini terus menerima layanan saksama dan pelbagai keistimewaan sebagaimana yang dinikmati kaum-kaum lain.

"Semua kaum, semua agama, semua pihak dalam negara ini disatukan, dibantu dan diberi pertolongan supaya rakyat tidak kira apa keturunan dapat hidup lebih baik, lebih senang, tidak susah," katanya dalam majlis ramah mesra bersama masyarakat Siam di Wat Machimmaram di sini.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140917/po_01/BN-tidak-abaikan-Pengkalan-Kubor#ixzz3DYNSjMNG  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: