Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 25 September 2014

SUKAN ASIA 2014 : Akibat silap pilih gear


Mohd. Azizulhasni Awang dipintas oleh Bao Saifei dalam perlumbaan merebut pingat gangsa acara sprint lelaki di Velodrom Antarabangsa Incheon semalam. - UTUSAN

INCHEON - Kesilapan membuat pilihan gear menjadi punca pelumba basikal negara, Mohd. Azizulhasni Awang terlepas peluang menghadiahkan pingat dalam acara pecut individu lelaki Sukan Asia 2014 di Velodrome Antarabangsa Incheon semalam.

Azizulhasni mula membuat kesilapan yang menjerat dirinya itu di separuh akhir yang menyaksikan dia tewas 0-2 kepada Kawabata Tomoyuki dari Jepun, dan mengulanginya ketika kalah 1-2 kepada pelumba dari China, Bao Saifei dalam perebutan pingat gangsa kemudian.

Azizulhasni berkata, jurulatihnya John Beasley juga sukar untuk membuat percaturan tepat berhubung penggunaan gear kerana keadaan angin yang tidak menentu.

"Saya amat kecewa dengan keputusan ini kerana memang sasaran awal adalah untuk mendapatkan pingat dalam acara ini dan mahu menghadiahkannya kepada anak saya.

"Analisis mendapati kekalahan mungkin disebabkan penggunaan gear yang tidak tepat kerana dalam perlumbaan tadi saya menggunakan gear 49-13, sepatutnya saya gunakan gear 50-13.

"Bagaimanapun, kami perlu menerima ini semua kerana berlumba di trek terbuka sebegini dengan angin yang kuat menyukarkan jurulatih untuk menentukan gear yang tepat," katanya selepas tewas kepada Saifei.

Pingat emas pecut individu lelaki diraih oleh pelumba dari Jepun, Nakagawa Seiichiro yang menewaskan Tomoyuki dalam perlumbaan akhir.

Sementara itu, pelumba basikal wanita negara, Fatehah Mustapa yang berjaya melepasi saingan suku akhir pecut individu berharap dapat melakukan kejutan ke atas pelumba dari China, Zhong Tianshi yang akan ditemuinya di separuh akhir hari ini.

"Apa sahaja boleh berlaku dalam perlumbaan di trek sebegini, tambahan pula angin di sini kadang-kala kuat.

"Saya belum pernah berlumba dengan dia (Tianshi) dalam acara individu. Kami pernah bertemu dalam saingan keirin sahaja," kata Fatehah. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140925/su_03/Akibat-silap-pilih-gear#ixzz3EI2Gv5oB
© Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: