Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 25 September 2014

SUKAN ASIA 2014 : Boon Heong tarik diri




INCHEON - Misi Malaysia untuk memenuhi sasaran pingat perak yang diletakkan ke atas bahu beregu lelaki menerima tamparan selepas pasangan Tan Boon Heong-Hoon Thien How terpaksa menarik diri daripada Sukan Asia XVII akibat kecederaan.

Begitupun harapan negara masih diteruskan oleh juara Sukan Komanwel, Goh V Shem-Tan Wee Kiong yang melangkah ke pusingan kedua dengan mengejutkan pasangan No. 6 dunia, Lee Sheng Mu-Tsai Chia Hsin.

Kecederaan paha yang dialami Boon Heong beberapa hari sebelum tiba di Incheon menjadi bertambah teruk ketika dia berdepan Liu Xiaolong-Qiu Zihan dari China, menyebabkan juara 2006 itu terpaksa menarik diri hanya selepas enam minit berada di gelanggang.

Menurut jurulatih beregu negara, Pang Cheh Chang, doktor dan fisioterapi kontinjen negara menasihatkan Boon Heong supaya tidak meneruskan permainan kerana enggan keadaan menjadi bertambah buruk.

"Ini sesuatu yang malang buatnya kerana mengalami kecederaan pada waktu yang tidak kena, tetapi apa boleh buat...perkara ini adalah sesuatu yang kita tidak boleh elakkan," kata Cheh Chang.

Begitupun V Shem-Wee Kiong menyalakan harapan Malaysia untuk mencari pingat dalam saingan beregu selepas dipaksa berhempas pulas untuk menang 15-21, 21-12, 22-20.

Gandingan muda negara itu akan berdepan pasangan Thailand, Wannawat Ampunsuwan-Patiphat Chalardchalaem pada pusingan kedua hari ini.

"Saya tidak mahu mereka (V Shem-Wee Kiong) terlalu memikirkan tentang tanggungjawab berat yang harus digalas. Tumpukan saja kepada permainan dan ambil setiap perlawanan satu demi satu," ujar Cheh Chang lagi. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140925/su_04/Boon-Heong-tarik-diri#ixzz3EI3di2ca
© Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: