Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 26 September 2014

SUKAN ASIA 2014 : Chong Wei umum Sukan Asia terakhir


Lee Chong Wei

INCHEON - Jaguh No. 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei akan melakukan apa saja untuk cuba mendapatkan kejuaraan pertama pada Sukan Asia selepas mengesahkan dia tidak akan beraksi lagi dalam temasya sukan terbesar di Asia itu.

Sejurus melangkah ke pusingan ketiga dengan menundukkan Umer Zeeshan dari Pakistan 21-14, 21-16 di Gimnasium Gyeyang semalam, Chong Wei mengumumkan selepas tiga kali beraksi di Sukan Asia sudah tiba masanya dia mengucapkan selamat tinggal.

"Saya tidak mungkin mampu bermain lagi empat tahun dari sekarang, umur saya sudah banyak ketika itu.

"Ini adalah Sukan Asia terakhir buat saya. Saya akan memberikan segalanya untuk cuba mencari keputusan terbaik," kata jaguh No. 1 dunia itu yang akan bertemu wakil India, Parupalli Kashyap di pusingan ketiga.

Chong Wei, yang bakal menyambut ulang tahun ke-32 pada 21 Oktober ini, sekadar meraih gangsa dalam penampilan sulung Sukan Asia di Doha 2006, sebelum meraih perak di Guangzhou 2010.

Rakan sepasukannya Chong Wei Feng gagal menyaingi kehebatan juara dunia Chen Long dari China apabila tewas mudah 7-21, 13-21.

Sementara itu, Goh V Shem-Lim Khim Wah terus menjadi sandaran Malaysia untuk memburu pingat dalam acara beregu lelaki apabila melangkah ke suku akhir dengan menyingkirkan pasangan Thailand, Wannawat Ampunsuwan-Patiphat Chalardchalaem 21-19, 15-21, 21-15.

Pemenang pingat emas Sukan Komanwel itu bakal berdepan cabaran getir pilihan ketiga dari Jepun, Kenichi Hayakawa-Hiroyuki Endo dalam usaha mencari tiket separuh akhir.

"Lawan kami esok lebih sukar. Pasangan Jepun sangat kuat dan berpengalaman, jadi kami kena beri yang lebih baik daripada hari ini jika mahu menang.

"Menggalas tugas sebagai beregu lelaki tunggal melayakkan diri ke suku akhir tidak memberi tekanan atau banyak perbezaan, kami hanya cuba memberikan yang terbaik dalam setiap perlawanan," kata V Shem. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140926/su_04/Chong-Wei-umum-Sukan-Asia-terakhir#ixzz3EP7QO06M  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: