Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 23 September 2014

F1 : Hamilton muncul juara GP Singapura


PEMANDU Mercedes, Lewis Hamilton dari Britain (depan) muncul juara Grand Prix Singapura, semalam, sementara rakan sepasukan Nico Rosberg gagal menamatkan perlumbaan. - AFP

SINGAPURA - Pemandu Mercedes, Lewis Hamilton memenangi Grand Prix (GP) Formula Satu Singapura, semalam dan sekali gus merampas kembali kedudukan teratas dalam senarai pemandu kejuaraan dunia daripada rakan sepasukan Nico Rosberg.

Nasib malang menimpa Rosberg yang gagal menamatkan perlumbaan setelah jentera yang dikendalikan pelumba Jerman itu mengalami kerosakan teknikal.

Rosberg hadir pada perlumbaan di litar Marina Bay dengan berkelebihan 22 mata di hadapan Hamilton yang memulakan saingan GP Singapura di petak utama.

Sementara, Rosberg yang memulakan saingan di petak kedua gagal melakukan sepusingan awal sebelum perlumbaan sebenar bermula apabila jenteranya mengalami masalah.

Rosberg akhirnya terpaksa bermula dari hentian pit dan dia kemudian tidak dapat menamatkan perlumbaan ketika saingan berada di pusingan ke-15. Kegagalam pelumba Jerman itu membuka laluan selesa buat Hamilton untuk melakar kemenangan dengan kelebihan tiga mata di depan sebelum Grand Prix Jepun 5 Oktober ini.

Hamilton menewaskan juara bertahan dari pasukan Redbulls, Sebastian Vettel dan Daniel Ricciardo yang masing-masing menamatkan perlumbaan di kedudukan kedua serta ketiga. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140922/sl_05/Hamilton-muncul-juara-GP-Singapura#ixzz3E6HPzl00  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: