Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 11 April 2011

Kelentong Rakyat


Hassan Mohd. Noor
DARI UTUSAN MALAYSIA
11.4.2011




Poster yang tertera 1Malaysia vs 3 Malaysia yang dipasang di Jalan Padungan, Kuching.


Sejak dulu tema pembangkang ialah change atau ubah. Ini tema kegemaran DAP. Penceramah PKR mengambil contoh bagaimana mereka mengubah Selangor dan Pulau Pinang. Mereka kononnya menyelamatkan tanah, menjaga kebajikan rakyat, berjaya menarik pelaburan dan macam-macam lagi yang baik-baik belaka. Apa yang mereka ubah? Dalam keadaan terdesak penceramah kelentong rakyat, kelirukan rakyat dan cuba perbodohkan anak Sarawak. Maka hati-hatilah supaya tidak terjadi seperti apa yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor. Jangan biarkan labu yang ada dibaiki tikus. Tahu maksud bagai tikus membaiki labu?

Apabila penceramah itu berkata, UMNO Selangor tidak ada tokoh sehingga Najib dilantik sebagai ketua perhubungan, maka dia buat-buat lupa apabila MB juga tidak diberi kepercayaan memimpin parti di peringkat Selangor. Maknanya dua kali lima, lima kali dua. Dia juga lupa sebelum ini siapakah yang dinobatkan untuk pimpin PKR di Sabah dan Wilayah Persekutuan.

Inilah demokrasi ala pembangkang. Apa yang mereka buat semuanya benar, tetapi apabila BN lakukan atau melibatkan jentera kerajaan, macam-macam dakwaan dikenakan. Bayangkan apa desakan dan tawaran Pas, PKR dan DAP kepada keluarga mangsa jika kes ustaz pukul murid sehingga membawa kematian melibatkan guru sekolah di bawah kelolaan Kementerian Pelajaran? Bukan sekadar satu Malaysia, tetapi satu dunia trio ini akan pusing berkempen hentam kerajaan. Mungkin diminta tubuh suruhanjaya siasatan diraja.

Kembali kepada penceramah tadi, kenapa tidak dibangkitkan tidak adakah anak Pulau Pinang yang mampu jadi KM? Mungkin akan dijawab ‘kitakan 1Malaysia!’ Tetapi apabila terpampang poster atau perkataan 1Malaysia, masing-masing kelam kabut. Semuanya hendak diturunkan. Marah sangat dengan 1Malaysia bersama potret Najib. Tetapi kelmarin, Nik Aziz turut menunjukkan isyarat 1Malaysia bersama Najib. Syukur Alhamdulillah!

KOMEN : BERPOLITIK ALA PEMBANGKANG SEMUANYA BOLEH, DEPAN, BELAKANG, KIRI DAN KANAN SAPU. TAK DILUPAKAN ATAS DAN BAWAH PUN SAPU JUGA. JANJI DIA DAPAT KELENTONG RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN DAN KELANGSUNGAN POLITIK SONGSANG DAN SEMPIT MEREKA. BERJANJI APA SAJA, JANGAN DIHARAP NAK DITUNAIKAN...

No comments: