Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 11 April 2014

Tindakan politik MH370 dibidas

Ahmad Zahid Hamidi beramah mesra dengan anggota Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) selepas menyampaikan sijil penghargaan di atas kejayaan kerjasama Strategik Lautan Biru antara UPP dan ATM dalam membanteras penyeludupan dadah di Kelantan baru-baru ini di Kuala Lumpur, semalam. Turut hadir ialah Ketua Pengarah UPP, Datuk Ab Rahim Ismail (kanan). - BERNAMA

PUTRAJAYA 8 April - Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr.Ahmad Zahid Hamidi membidas tindakan sesetengah pihak yang mempolitikkan isu kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 pada 8 Mac lalu.

Beliau juga secara tegas mempertahankan kesungguhan kerajaan melalui Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang bertungkus lumus membantu mangsa pesawat tersebut dan ahli keluarga mereka.

Ahmad Zahid berkata, dalam tempoh 31 hari Hishammuddin telah berusaha bersungguh-sungguh menyelesaikan pelbagai masalah bagi mencari pesawat yang hilang ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing itu.

"Media luar juga memberi liputan terbaik mengenai usaha yang dilakukan, jadi saya tidak faham kenapa ada tokoh politik yang cuba mempolitikkan isu ini," katanya ketika berucap dalam perhimpunan bulanan Kementerian Dalam Negeri di sini hari ini.

Dalam majlis yang sama, Ahmad Zahid turut menyatakan sokongan kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang bertanggungjawab menyiasat insiden MH370.

"Kini telah memasuki fasa kedua siasatan, kita beri sokongan penuh kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dan PDRM untuk lakukan siasatan penuh dan mencari puncanya," katanya.

Ahmad Zahid menjelaskan, tumpuan siasatan PDRM dalam fasa kedua ialah terhadap kemungkinan berlaku unsur jenayah dalam insiden MH370.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar semalam memberitahu, PDRM akan menilai semula semua hasil siasatan terdahulu dalam segenap aspek berhubung kes pesawat MH370 yang hilang.

Empat elemen iaitu rampasan, sabotaj, masalah peribadi dan psikologi masih menjadi pedoman utama siasatan.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140409/dn_06/Tindakan-politik-MH370-dibidas#ixzz2yXNxM4sD  © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments: