Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 28 April 2014

HUDUD - Pas nafi sekutu setuju tolak hudud


KOTA BHARU 26 April - Pas menyangkal dakwaan sekutu mereka DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bahawa Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat telah membuat keputusan untuk menolak pelaksanaan hukum hudud.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) menegaskan bahawa majlis tersebut telah membuat keputusan bahawa pelaksanaan hukum Allah itu adalah hak eksklusif parti tersebut dan tidak pernah dibincangkan dalam majlis berkenaan.

Beliau berkata, DAP dan PKR sewajarnya menghormati perjuangan Pas sejak ditubuhkan.

"Tidak pernah dibincang dari segi itu (menolak hudud), yang dibincang ialah hudud merupakan hak Pas.

"Malah, kita telah membuat kenyataan bersama bahawa hudud adalah hak Pas yang perlu dihormati kerana ini merupakan agenda kita sebelum wujud pakatan pembangkang.

"Tidak timbul sama sekali Pas membelakangi DAP dan PKR," katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri Majlis Makan Malam Mengumpul Dana Wisma Ilmuwan di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik), di sini malam tadi.

Yang turut hadir, Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob dan Timbalannya, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah.

Sebelum ini, beberapa pemimpin DAP dan semalam Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali membuat kenyataan menolak pelaksanaan hukum hudud kerana bertentangan dengan perjanjian yang dimeterai dalam Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat pada 2011.

Malah, Azmin mendakwa perjanjian tersebut akan terus terpakai dan keputusan itu dibuat berdasarkan kertas kerja yang dibentangkan sendiri oleh Abdul Hadi.

Dalam perkembangan ber­kaitan, Abdul Hadi sedia mengadakan muzakarah dengan semua pihak termasuk UMNO bagi menerangkan secara terperinci pelaksanaan hudud di Kelantan.

Beliau bagaimanapun tidak memperincikan perkara itu, sebaliknya meminta UMNO turut memainkan peranan aktif bagi merealisasikan muzakarah tersebut.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140427/po_01/Pas-nafi-sekutu-setuju-tolak-hudud#ixzz309LMxJoz  © Utusan Melayu (M) Bhd 


KOMEN : CAKAP-CAKAP SIAPA YANG BOLEH PAKAI DAN TERPAKAI... SIAPA TIPU SIAPA????

No comments: