Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 11 April 2014

HUDUD - Harap bukan satu lagi gimik politik Pas

Ibrahim Ali

KOTA BHARU 8 April - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) berharap hasrat kerajaan Pas Kelantan membawa usul rang undang-undang persendirian dalam sidang Dewan Rakyat bagi melaksanakan hukum hudud di negeri ini bukan satu lagi gimik politik parti itu.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, memandangkan isu tersebut telah lama dijanjikan oleh Pas namun tidak pernah dikotakan, umat Islam di negeri ini tidak mahu tertipu sekali lagi dengan pengumuman terbaharu itu.

"Sebagai rakyat Kelantan, saya menyokong sejuta peratus, menyokong penuh ibarat air di dalam cawan yang akan tumpah (kerana penuh) dengan cadangan pelaksanaan hukum hudud di Kelantan.

"Diharap kali ini bukan gimik lagi kerana umat Islam Kelantan sudah tertipu begitu lama. Bagaimanapun, saya masih ragu-ragu sehinggalah perkara ini menjadi kenyataan," katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob baru-baru ini mengumumkan keputusan kerajaan negeri untuk membawa usul rang undang-undang persendirian dalam sidang Dewan Rakyat akan datang bagi melaksanakan hukum hudud di negeri ini menjelang 2015.

Keputusan tersebut susulan kesediaan Kerajaan Persekutuan memberi laluan kepada mana-mana kerajaan negeri bagi menguatkuasakan hukum hudud di negeri masing-masing.

Mengulas lanjut, Ibrahim menggesa Pas tetap mengotakan janji melaksanakan hudud meskipun menerima bantahan sekutu-sekutunya dalam pakatan pembangkang.

"Saya nak tengok, Pas lebih takut kepada Allah atau takut kepada (Ketua Pembangkang, Datuk Seri) Anwar Ibrahim dan DAP?

"Pas sebenarnya menjadi lebih hebat dalam menunaikan amanah Allah jika membawa usul berkaitan hudud bukan sahaja untuk Kelantan tetapi untuk Malaysia, seiring dengan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140409/po_03/Harap-bukan-satu-lagi-gimik-politik-Pas#ixzz2yXagSytb © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: