Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 8 April 2014

PMSP serah memorandum kepada Kedutaan AS












KUALA LUMPUR 7 April - Majlis Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) hari ini menyerahkan memorandum kepada Kedutaan Amerika Syarikat (AS) bagi menjelaskan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada akhir 90-an.

Presidennya, Ramesh Rao Krishna Naidu berkata, penjelasan melalui memorandum itu perlu dihantar bagi memastikan Presiden AS, Barack Obama mengetahui hal sebenar kes liwat membabitkan Anwar sekali gus tidak meletakkan satu persepsi kononnya bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai dalang kes liwat berkenaan.

"Kami sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) telah meminta Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh untuk mendedahkan pencetus sebenar kes liwat Anwar pada 1990-an.

"Pada ketika itu, Anwar telah dituduh dan difitnah secara bersama-sama dengan Barisan Nasional (BN) sekali gus mencemarkan reputasi beliau ketika dalam pentadbiran kerajaan ketika itu," katanya dalam memorandum yang diserahkan kepada Ketua Keselamatan Kedutaan AS di sini.

Dalam memorandum yang dihantar itu, PMSP turut meminta Karpal menjelaskan segera kepada orang ramai siasatannya terhadap Anwar sama ada ketua pembangkang itu terlibat dengan aktiviti luar tabii.

"Rekod sebelum ini menunjukkan Karpal sendiri yang telah meminta kerajaan Malaysia untuk menyiasat majlis angkat sumpah yang dibuat oleh Azizan Abu Bakar dan Umi Hafilda," katanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140408/po_02/PMSP-serah-memorandum-kepada-Kedutaan-AS#ixzz2yFrmiRPG  © Utusan Melayu (M) Bhd



No comments: